Veebipoed eiravad toitumisalase teabe nõudeid

FOTO: kuvatõmmis Maxima veebipoe leheküljelt, vajalik informatsioon on märgitud

Poes toidukaupu müües peab toitumisalane teave olema kliendile kättesaadav enne ostu sooritamist, e-poodidest aga teavet tihtipeale kätte ei saa.

Eestis pakuvad internetist toidu tellimise teenust Maxima, Prisma ja Netimarket.ee. Neid kolme lehekülge külastades jäi silma, et Prisma ja Netimarket.ee ei märgi oma lehekülgedel nõutud toitumisalast teavet. See info peab aga Euroopa Liidu direktiivide tõttu olema kaupa ostes kättesaadav. Maxima on varasemalt juba tarbijakaitseametilt noomida saanud ja seejärel nõutud andmed lisanud.  

FOTO: kuvatõmmis ePrisma koduleheküljelt

FOTO: kuvatõmmis Netimarket.ee koduleheküljelt

«Oleme väga selgelt seda meelt, et klientide ootuste täitmiseks peame oma tooteinfot ePrisma keskkonnas oluliselt täiendama,» ütles Prisma pressiesindaja Silver Säga. Tema sõnul on ePrisma keskkonnas üleval mitukümmend tuhat toodet ja kõikide nende toodete juurde info lisamine võtab paraku aega. Sama meelt oli ka Netipood.ee juhatuse liige Rutmar Silde, kelle sõnul on nad viinud sisse ka muudatused enda IT süsteemi täiendamiseks. «Hetkel oleme planeerinud, et süsteemi uuendus, mis kuvaks toitainete sisaldust (sh allergeene), kalorsust ning päritoluriiki, hakkaks tööle mitte hiljem kui 2015. aasta lõpuks,» lisas Silde.

Nii Säga kui Silde lisasid, et kliendil on võimalus kauba kättesaamisel toodetega tutvuda. «Kui  kliendil on toote suhtes tekkinud kahtlus (mõne toitaine pärast) või soovib klient lisainfot toote kohta, siis on ta alati oodatud pöörduma Netimarket.ee kontaktivormil või klienditoe telefonil, milliselt antakse kogu info vastava toote kohta,» lisas Silde.

Säga rõhutas aga, et ePrisma keskkonna näol ei ole tegemist veebipoega. «Tegemist on veebikeskkonnaga, kus on lisaks muule võimalik kasutada tootepõhist ostunimekirja ja ostude komplekteerimise teenust,» lisas Säga. Kauba eest tasumine ehk ostu sooritamine pärast kaupade kokkupanekut toimub füüsilises kaupluses.

Tarbijakaitse ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul peab toitumisalane teave olema nähtav kaugmüüki toetavates materjalides või tuleb see esitada toidukäitleja poolt kindlaksmääratud muude sobivate vahendite abil. Kui kasutatakse muid sobivaid vahendeid, tuleb need esitada tarbijale lisatasuta.

Kaupmees peab esitama kliendile toidu nimetuse, toidu netokoguse ja toitumisalase teave. Lisaks veel koostisosade loetelu, teatavate koostisosade või koostisosade gruppide koguse ja toidu tootmisel või valmistamisel kasutatav allergiat või talumatust põhjustavad koostisosad.

Toidukäitleja nimi või ärinimi ja aadress, päritoluriik või lähtekoht peavad samuti nimetatud olema, lisaks ka tarvitamisjuhend,  kui ilma selleta oleks toidu tarvitamine keeruline. Alkohoolsete jookide juurde, mille etanoolisisaldus on üle 1,2 mahuprotsendi, tuleb lisada tegelik alkoholisisaldus. Samuti tuleb allergiat või talumatust tekitavad ained ülejäänud tekstist eristada kirjatüübi, stiili või värviga, et need ained oleks loetelus lihtsasti märgatavad.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles