Tarbijakaitse püüab läbi mobiilifirmade SMS-äri ohjeldada

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Juba selle aasta sees võivad mobiilihelinate ja taustapiltidega kauplevatele sisuteenuse pakkujatele hakata kehtima uued reeglid, mis muudaksid reklaame ja ka teenuse tingimusi.

Septembris kutsus tarbijakaitse ühise laua taha Eesti mobiilifirmad EMT, Elisa ja Tele2 ning kuus Eesti ettevõtet, kes tegelevad sisuteenuste vahendamisega. Kohtumisel andsid mobiilifirmad oma nõusoleku lisada tulevikus vahendajatega sõlmitavate lepingute juurde tarbijakaitse soovituslik juhend.

«Iseenesest see täpselt õiguslikult reguleeritud pole ja siis ongi võimalus turuosalistega kokku leppida ja praegu on nad valmis ka muudatusi tegema,» ütles tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

Juhend on praeguseks valmis ja novembri esimeses pooles toimuval kohtumisel arutatakse see ka mobiilifirmade ja vahendajatega läbi.

Turetski sõnul on sinna sisse kirjutatud näiteks punkt, et kui sisuteenusega liitunud inimene pole ühe-kahe kuu jooksul reaalselt alla laadinud mänge, pilte või muid asju, siis lõppeb leping automaatselt. Praegu tuleb klubist väljaastumiseks saata sõnum kirjaga STOPP.

Lisaks on juhendis soovitused reklaamide jaoks. Reklaamid peavad olema selged ja visuaalselt peab inimesele olema kohe näha, et tegemist on sisuteenuse pakkumisega ja et liitutakse tasulise perioodilise teenusega. Samuti on amet omad nõudmised seadnud reklaamides kasutatavale kirja suurusele, stiilile ja kirja taustatoonidele.

Turetski avaldas lootust, et muudatusi saab näha juba selle aasta sees.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles