Tuntud võileivarestoran sai poole sajandi vanuseks

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Täna möödub 50 aastat esimese Subway avamisest.

FOTO: Teet Malsroos

Esimese Subway võileivarestorani avamisest möödub täna 50 aastat ning selle aja jooksul on kiirtoitlustuskohti loodud 110 riigis.

Subway Eestisse toonud Henry Oro rääkis, et kõige esimene võileivarestoran avati USA-s, täpsemalt Bridgeport’is Connecticut’i osariigis. «Kõik sai alguse sellest, et Subway brändi omanik Fred DeLuca laenas oma sõbralt Peter Buckilt raha, kellega koostöös nad avasid esimese võileivarestorani, pakkudes sellega alternatiivi Ameerika kiirtoidu kultuurile,» selgitas Oro Subway sündi.

Üks hetk avastasid mehed, et nad ei jõua kahekesi kogu tegevust opereerida, seega avati 1984 aastal esimene Subway väljapool USA.

Eestis avati esimene võileivarestoran 2013 aastal Teatri väljaku ja Estonia puiestee nurgal. «See oli ikka meiepoolne huvi, et Subway Eestisse jõuaks ning praegusel hetkel julgen öelda, et kui minu käest oleks küsitud kaks aastat tagasi, et mitu Subway'd kahe aasta pärast Eestis eksisteerib, siis kaheksat ei oleks julgenud pakkuda,» sõnas Henry Oro.

Tänasel päeval valmistatakse Subway võileivapoodides igal aastal rohkem kui 2.6 miljardit võileiba. Kuigi toitlustusketis saab igas asukohas tellida avamisest saati menüüs olnud ikoonilist võileiba «Bigger, Meatier, Tastier», on kujunenud tarbijate suureks lemmikuks Teryaki kana. Samuti on selle aja jooksul mitmes riigis menüüd muudetud, et austada kohalikke toidutraditsioone.

Subway Eesti juhi Ats Raigla sõnul Eestis rahvusköögist inspireeritud võileibu esialgu pakkuma ei hakata. «Eesti menüüs suuri muudatusi ei tule, kuigi sügis toob täiendused ka siinsesse valikusse,» sõnas ta.

«Hetkel pakume 15 erinevat põhimenüü võileiba, millele on võimalik eelistuse järgi lisada juustu, köögivilju ja kastmeid,» sõnas Raigla, kelle sõnul on Subway menüüs erinevaid võileiva kombinatsioone tuhandeid. «Kampaaniaperioodidel pakutakse klientidele ka uusi võileiva kombinatsioone,» ütles ta.

Selgus, et kõige suurema väljakutse on aja jooksul esitanud Subway'le Jaapan. Eelkõige seetõttu, et jaapanlased eritavad süües vähem sülge, mistõttu on krõbeda saia seedimine neile keeruline. Jaapani turu jaoks töötati välja uus retsept, et sai oleks pehmem.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles