Uue vankri pidurivead seadsid lapse ohtu

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lapsevanker.
Lapsevanker. Foto: SCANPIX

Lapsevankril, mida ema kohe pärast lapse sündi kasutama hakkas, esinesid korduvalt vead piduritega, mida kauplejal lõplikult parandada ei õnnestunudki.

Möödunud aasta augustis ostis naine oma novembris sündivale lapsele vankri hinnaga 339,15 eurot, mida hakkas pärast lapse sündi kasutama. Vaevu kuu aja pärast pidi ta aga kaupleja poole pöörduma, sest vankri piduri hammasratas läks katki. Lastemaa kauplus saatis seepeale emale uued hammasrattad, mis aga purunesid uuesti, seda viga juhtus kolm korda.

Kaupluse arvates oli see eksperdi kinnitatud kasutusviga, lapsevankri ostja jäi aga seisukohale, et see on siiski tootmisviga ning soovis ostuhinna tagastamist. Ostja pöördus tarbijakaebuste komisjoni poole, kes leidis, et kuna kaupluse saadetud uute hammasratastega kordus sama viga taas, võib olla tegu olulise müügilepingu rikkumisega.

Arvestades, et lapsevanker purunes ning kaupleja asendatud detail purunes korduvalt uuesti, on tegemist lepingutingimustele mittevastava asja müümisega. Asja parandamine ei õnnestunud ning kauplus keeldus toodet edaspidi parandamast või asendamast, seega on tegemist kaupleja olulise lepingurikkumisega ja kliendil oli õigus lepingust taganeda ning nõuda ostuhinna hüvitamist.

Komisjoni otsusel on tarbijal kohustus puudusega vanker tagastada, Ekovara OÜ kauplus Lastemaa peab aga talle tagastama vankri kogumaksumuse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles