Ettevaatust: veel üks autokool pettis klienti

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õppesõiduplats. Foto on illustratiivne.
Õppesõiduplats. Foto on illustratiivne. Foto: Elmo Riig / Sakala

Sooduskupongiga autosõidukoolituse ostnud inimene nõuab Euro autokoolilt tagasi 230 eurot, sest selle hinna eest ei pakutud lubatud koolitust.

Koolituse ostnud inimene sõlmis Euro autokooliga lepingu, mille järgi ta pidi saama  autosõidukoolituse, on kirjas tarbijakaitse komisjoni otsuses. Ostja sõnul andis aga autokool lepingu sõlmimisel ebaõiget teavet teenuse hinna kohta. Autokool müüs kupongi, mille eest ostja pidi saama kogu koolituse, aga tegelikkuses tal seda võimalust polnud.

Selle tõttu taganes koolituse ostnud inimene lepingust ning soovis, et autokool maksaks talle raha tagasi ning väljastaks tõendi selle kohta, et ta on koolituse läbinud.

Autokool leidis eksperdi arvamustele tuginedes, et tegemist on ekspluatatsiooniliste vigadega. Firma istungile ei ilmunud ega selgitanud enda vastuväiteid täpsemalt.

Komisjoni esimees Alar Urm selgitas, et selle ja analoogsete kaasuste puhul tundus komisjonile, et kaupleja müüs enda koolitusteenust vautšerite vahendusel harilikust oluliselt soodsama hinnaga.

«Kui koolitusleping sõlmiti, siis teatas kaupleja, et ta tegelikult ei paku kogu teenust vautšeri hinnaga, vaid tasuda tuleb täiendavalt näiteks sõidutundide eest,» selgitas Urm. Ta lisas, et kui klient sellega ei nõustunud ja nõudis raha tagasi, keeldus kaupleja väljastamast dokumenti ka selle kohta, mis ulatuses koolitus on läbitud. Urm tõdes, et sellise tõendi saamisel oleks kliendil võimalik kaubelda teises autokoolis endale soodsam hind viitega sellele, et ta on osa koolitusest juba läbinud.

Tarbijakaitse komisjon on seisukohal, et kaupleja võttis lepinguga endale kohustuse anda kokkulepitud ajal ja kohas kindla hinnaga autosõidukoolitust. Lepingu rikkumist vabandavaid asjaolusid ei ole ja samuti puudub alus hüvitise vähendamiseks.

Kui aga koolituse ostja või autokool otsusega nõus ei ole, võivad nad kaevata selle edasi maakohtusse.

Sama probleem teise autokooliga

Tarbijakaitse komisjoni esimees rääkis, et samasugune probleem on olnud ka autokooliga E-Autokoolitus. Urm soovitab inimestel ostmist kontrollida, kas partner on usaldusväärne – näiteks pole jätnud varem oma kohustusi tarbijate ees täitmata.

Ühe võimalusena soovitab ta tarbijal enne autokooli teenuse sooduskupongi soetamist saata autokoolile e-kiri ja küsida, kas ta saab vautšeri hinnaga kogu teenuse või mitte. «Kui kinnitust ei anta, tasuks harilikust hinnast oluliselt madalamatesse pakkumistesse suhtuda väga ettevaatlikult, sest kui kaupleja osutub ebaausaks, võib tarbija sattuda olukorda, kus ta on teenuse eest maksnud küll väga soodsa hinna, kuid lubatud teenust ei saa ja samuti ei saa tagasi makstud raha,» rääkis ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles