Eesti ostjatele käib kiirkassa kasutamine üle mõistuse

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuna ostjad läksid suurte ostudega kiirkassasse, siis poed loobusid kiirkassadest.
Kuna ostjad läksid suurte ostudega kiirkassasse, siis poed loobusid kiirkassadest. Foto: Andres Teiss/Postimees

Kuigi mitu Eesti poeketti on püüdnud tulla vastu paari kaubaga ostjatele ja teinud kiirkassasid, on nad olnud sunnitud nendest loobuma, sest  nende kasutamine käib paljudele üle mõistuse.

«Rimi kauplustes kiirkassasid pole. Oleme seda varem kasutanud, aga tõdesime, et see väga hästi ei toiminud,» tunnistas Rimi pressiesindaja Katrin Bats. Peamised probleemid tekkisid eelkõige sellest, et piiratud kogusega kiirkassasse sattusid ka suurema ostukorviga kliendid. Viisakat klienditeenindust pakkuda sooviv teenindaja ei hakanud klienti ära saatma ning see omakorda pahandas teisi järjekorras seisjaid.  «Proovisime kiirkassat hiljuti uuesti rakendada vastavatud Viimsi Rimis, ent pidime taas tõdema, et kliendid kauba kogusele etteantud reeglist kinni ei pea ja tulevad sinna tasuma ka suurema ostukorviga,» rääkis Bats.

Infoletiga Rimi kauplustes võib klient tasuda ka sinna. «Mingit arvulist piirangut kauba kogusele, mille eest võib infoletti tasuma minna, me täna kehtestanud polegi. Küll aga on sedamoodi kujunenud, et sinna lähevadki vaid need, kel vaid üksikud kaubad,» rääkis pressiesindaja.

Ka Maxima  XXX Pärnu kaupluses oli kuni eelmise aastani neli ekspresskassat väikesemate ostude tarvis ja eraldi kassa ka lastega peredele. «Kuna need kassad kippusid tekitama klientide vahel konflikte, olime me sunnitud nendest loobuma,» rääkis Maxima pressiesindaja Katja Ljubobratets. Seetõttu on poekett otsustanud panustada pigem üldiselt kiiresse ja mugavasse teenindusse.   Ka on pood seadnud eesmärgiks hoida võimalikult suurt arvu kassasid lahti. «Küll aga saab suuremates Maxima kauplustes tasuda väiksemate ostude (reeglina kuni viis eset) eest ka infoletis,» lisas Ljubobratets.

Ka Selveris olid aastate eest kiirkassad, kuid nüüd neid enam pole. Poeketi pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul on suuremates poodides iseteeninduskassad ja seetõttu pole kiirkassade järele enam vajadust. «Klient võidab SelveEkspressi kasutades nii ajas kui mugavuses, sest ära jääb terve hulk poes tavapäraseid liigutusi – kauba korvi panemine, selle korvist uuesti väljavõtmine ja ostulindile tõstmine ning kassas ootamine,» rääkis Erilaid.

Prismades pole kiirkassasid ning paari ostuga pole ka mõtet minna infoletti, sest seal puudub kassa, kus saaks müügisaalist võetud kaupade eest tasuda.

Kõigis Tallinna Prismades on ekspresskassad. «Otseselt ei ole piirangut, kui suure ostukorviga neid kasutada tohib, kuid suurima ajavõidu saab iseteeninduskassades siis, kui ostukorv ei ole väga suur,» rääkis Prisma turundusjuht Silver Säga. Kuna ala, kuhu skaneeritud tooted asetada, on piiratud ja terve kärutäis kaupa sinna ära ei mahu, tuleb suure ostukorvi korral sooritada protsess kahes osas. «Kui näeme, et klient soovib tulla suure ostukäruga iseteeninduskassadesse, soovitame tal kasutada tavakassat, mis sellisel puhul on kiirem lahendus,» rääkis Säga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles