Superbus kardab piletimüügi info lekkimist konkurendi kätte

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Odavbussifirma Superbus bussid.
Odavbussifirma Superbus bussid. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Superbus pole rahul olukorraga, kus soovitud liiniloa saamiseks tuleb osa piletimüügiinfost anda sisuliselt konkurendi (Mootor Grupp - toim) kätte.

«Maanteeamet kinnitas meediale, et kõik bussiliine teenindavad ettevõtted olid vastu ekspressliinide turu avamisele, ent selline informatsioon ei vasta tõele,» teatas Superbusi tegevjuht Lauri Helke. Tema sõnul said nii vastata vaid turul juba tegutsevad bussifirmad, kes  ei soovi enda kõrval näha konkurente.

Helke sõnul ei vastanud majandusminister Kristen Michali kinnitus, et bussiturg avaneb 1. oktoobril tõele, sest maanteeamet jätab endale suure otsustusõiguse selmet  turg vabale konkurentsile avada.

Maanteeameti kaalumispõhimõtted on pealtnäha ilusad, arvestades nii busside vanust kui pileti ostmise võimalusi. Ent arvestatud ei ole teenuse hinna ning üleüldise kvaliteediga. «Näiteks saab vedaja lisapunke juhul, kui tema pileteid saab osta ka bussijaamast. SuperBus.com’i jaoks tähendaks see piletimüügi osalist üleandmist konkurendile,» rääkis Helke. Eesti suurimale vedajale Mootor Grupile kuuluv Tallinna bussijaam haldab peatuste pieltimüügisüsteemi.

Tema hinnangul 1. oktoobrist jõustuv uus ühistranspordiseadus ei muuda tegelikkuses transporditurgu avatumaks, vaid hoiab selle endiselt suletuna uutele tulijatele ning soosib juba turul olevaid konkurente, andes neile tugeva eelise.

«Enne kui uskuda turu avanemise väiteid, soovitame mängida läbi maanteeameti kaalutluspõhimõtetes sätestatud tingimuste tegeliku rakendusskeemi,» rääkis vandeadvokaat Merit Lind advokaadibüroost Deloitte Legal. Ta lisas, et maanteeameti väide, et 30-minutilise intervalli reegel kaob, vastab tõele – see asendub 29-minutilise intervalli reegliga. «Reaalses elus ei võimalda uued kaalutluspõhimõtted ühelgi uuel ekspressliinil turule siseneda, kui tema poolt taotletav väljumine jääb maanteeameti hinnangul liiga lähedale mõne lihtkaugliini väljumisele, mis teeb samal marsruudil näiteks 33 peatust, sõltumata sellest, kui häid hindu või head kvaliteeti ta tarbijatele pakub,» lisas Lind. Ta lisas, et  kaalutluspõhimõtete kohaselt ei rakendata samasugust võrdlust olemasolevate ekspressliinivedusid teostavate vedajate puhul, kui nad lähevad oma aeguvaid liinilube pikendama tulevikus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles