Rutiku: Prantsusmaa tuttavad ostavad poest ainult patareisid

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kodumaised õunad.
Kodumaised õunad. Foto: SCANPIX

Välkturu mõtet propageeriva Emil Rutiku sõnul on otse tootjalt tarbijani jõudev toit Prantsusmaal nii levinud, et tema mitu Prantsuse tuttavat käivad linnas ainult patareide järel.

Igal neljapäeval koguneb Haapsalu teenindusmaja parka ette kuni kaheksa Läänemaa talunikku, keda ootavad seal kottide ja korvidega linnainimesed, kirjutab Läänlane.

Kolmveerand tundi aetakse usinasti äri, siis on plats jälle tühi. Tegemist on välkturuga, mis kannab nime «Otse tootjalt tarbijale» (OTT). Sel nädalal oli müüjaid ja ostjaid tavapärasest rohkem ning läbi megafoni propageeris liikumist kodanikuaktivist Emil Rutiku: «OTT tähendab eelkõige, et reaalselt puhast toit jõuab otse kasvatajatelt teie laua peale. Näete kasvatajat, saate talle silma vaadata ja küsida mida iganes,».

Eestis on praegu 13 OTT-i ja neid ühendab katusorganisatsioon Eesti OTT, rääkis Rutiku. OTT on pärit Prantsusmaalt, kus seda tuntakse lühendi AMAP kaudu.

«See on seal juba nii arenenud, et tean mitut prantslast, kes ütlevad, et käivad linnas ainult patareide järel,» rääkis Rutiku.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles