Lugeja küsib: miks peab ühe kiirusepiirangu märgi juures nii palju politseinikke olema?

Politseinikud peavad valvet.

FOTO: Lugeja pilt

«Peterburi teel on 110 km/h lõigu vahel 90 km/h lõik, mis on märgistatud ühe märgiga. Liikluskorralduse muudatus on mõnevõrra ootamatu. Meie pere jälgib iga kord, et märki maha ei magaks. Sellises olukorras ootaks politseilt ettepanekut märgistust parandada. Selle asemel ollakse kalameestena kohal, et inimeste hajameelsusest võita,» kirjutas lugeja.

«Hiljuti oli jälle paigaldatud silma järgi neli autot ja kaheksa politseinikku ühte kiirusepiirangut püüdma. Jälle oli kohal ka eravärvides sõiduk. Kas politsei on teinud ettepaneku nimetatud kohas märgistust parandada ning kas tõesti ühest meeskonnast ei piisa ja ülejäänud kuuele politseinikule ühiskondlikult olulisemat rakendust ei leia?» küsis lugeja.

Vastab Ida-Harju politseijaoskonna patrulltalituse juht Juhan Jevonen.

Politsei jätkab nii selles kohas kui ka mujal liiklusjärelevalve teostamist ning teeb aegajalt ka suuremaid tegevusi ja reide, mille käigus rakendatakse kombineeritud liiklusjärelevalve meetodit. Mainitud kohas piirkiirust ei ole tõstetud ja kehtib tavapärane asulavälisel teel lubatud piirkiirus 90 km/h, kuid pahatihti juhid sellega ei arvesta.

Teelõigu ohutuse üle on arutletud nii kohalike elanikega kui tee valdajaga. Kohalike elanike ootus oleks seal lubatud kiirust veelgi madalamaks tuua. Maanteeamet on praegu seisukohal, et kiirus 90km/h võiks olla teelõigul siiski lubatud, kuid piirkiirust tõsta ei saa. Juhtide tähelepanu huvides on kiirust piiravad märgid mõlemal pool sõidusuunda ning on kõigile hästi nähtavad.

Üleeile töötasid Põhja prefektuuri Ida-Harju politseijaoskonna neli patrulli päeva jooksul pikemalt kolmes  kohas – Tartu-Luhamaa manteel, Tallinna ringteel ning Tallinna-Narva maanteel.  Kõne all oleval teelõigul vormistati kohal oldud kolme tunni jooksul 26 lubatud sõidukiiruse ületamist, mis kõik olid suuremad kui 20 km/h, neist üks ka enam kui 40km/h üle lubatu. Eravärvides sõiduki kasutamisel ehk kombineeritud liiklusjärelevalves on igal patrullpaaril oma ülesanne ning rohkemate politseinike kaasamine tagab selle, et liiklusnõuete rikkumiselt tabatud inimesed ei pea menetlustoiminguid liiga kaua ootama.

Kiirus on püsivalt piiratud, sest alasse jäävad bussipeatus, ristmik ning tagasipööramise kohad. Samuti kulgeb tee läbi asustusala, nii, et ühele poole jäävad elamud, teisele aga kohalik kool, pood ja lasteaed ning inimesed peavad teed tihti ületama. Samuti on sellel teelõigul juhtunud liiklusõnnetusi, milles on inimesed kannatada saanud ning mõned õnnetused on olnud äärmiselt traagilised. Selle aasta raskeim juhtum oli liiklusõnnetus, milles hukkus imik. Samuti on olnud mitu õnnetust jalgratturitega – näiteks tänavu sai Kostivere teeotsas autolt löögi jalgrattal laps.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles