Paberist hinnasiltidest saab peagi ajalugu

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paberist hinnasildid Rimi kaupluses.
Paberist hinnasildid Rimi kaupluses. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Kaubandustehnoloogia ettevõte StrongPoint (endine New Vision AS) paigaldas Keila Tarbijate Ühistu suurimasse kauplusesse Rõõmu Kaubamajja elektrooniliste hinnasiltide lahenduse.

Nielseni uuringu kohaselt muutuvad toidukaubanduses igal nädalal toodete hinnad vähemalt 40 protsendi ulatuses, mille käigus ei kulutata mitte ainult raha ja töötajate aega, vaid tehakse ka rohkelt vigu.

Keila TÜ Rõõmu Kaubamaja on Eestis üks esimesi kauplusi, kus prooviti uuenduslikku elektrooniliste hinnasiltide tehnoloogiat vigade vältimiseks ja klientide ostukogemuse parandamiseks. Katsetamine puu- ja köögiviljaosakonnas oli edukas, mistõttu planeeritakse selliste etikettide osakaalu kaupluses lähiajal suurendada. «Kuna hinnad muutuvad kiiresti, nõuab iga nädal hinnasiltide asendamine ja nende õigsuses veendumine töötajatelt palju aega,» lausus Keila TÜ juhatuse esimees Olev Mäll.

Mälli sõnul tunti vajadust leida lahendus, mis uuendaks koheselt kõik hinnad, annaks hetkega vastuse küsimusele laoseisu kohta ja vähendaks hinnavigu. Uut tehnoloogiat kasutades saab nüüdsest üks töötaja arvutis nupuvajutusega kiiresti paljudes kohtades poeketi tuhandete toodete seas mitmeid hindu uuendada ja kliendid saavad olla kindlad nende õigsuses.

«Elektroonilised hinnasildid on oluline investeering igat laadi kauplustele. Paigaldamine võtab nii aega kui ka raha, kuid on välja arvutatud, et kaupmehed teenivad oma investeeringu enamasti juba 18 kuu jooksul tagasi,» sõnas StrongPointi müügijuht Eestis Karl Lust, lisades, et elektrooniliste hinnasilte puhul on toodete hind ja tooteinfo alati ajakohane.

Elektrooniliste hinnasiltide kasutuselevõtmisega jääb Lusti sõnul personalil rohkem aega klientide teenindamiseks ning kauplusel on võimalik kiiresti reageerida ja olla turunduskampaaniate korraldamises paindlikum – hind on paari minutiga muudetav või on vajadusel võimalik mõneprotsendist allahindlust hetkega rakendada. Süsteem aitab vältida olukordi, kus kauba väljapaneku ja tšekile märgitud hinnad ei klapi, mis on ebameeldivad nii kauplusele kui kliendile.

«Elektroonilised sildid on ainult osa protsessist, sest kasutades ära Priceri Indoor GPS lahendust koos Smart Flash tarkvaraga, on võimalik teha suunatud reklaami,» lisas Lust. Kui klient näiteks eriallahindlusega tootele läheneb, hakkab vastav hinnasilt vilkuma. Lihtne mobiiliäpp aitab ostjal kiiremini talle sobivaid kaupu leida ning annab toote kohta lisainformatsiooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles