Elisa klienti pahandab reklaamteksti sisse peidetud hinnakirja muudatus

Elisa klientidele saadetud teavituskiri, kus viide hinnakirja muudatusele on alles kirja lõpus.

FOTO: Kuvatõmmis kirjast

Augusti alguses Elisa poolt seni 3G-võrku kasutanud klientidele saadetud teavituskiri tekitab tarbijates tuska, kuna reklaamteksti varju peidetud üheeurone hinnakirja muudatus võib paljudel kirja saanutel lihtsalt kahe silma vahele jääda.

«Ma ei tea, kas see muudatus puudutab nüüd kõiki pakette, aga need, kes ei kasutanud enne 4G-pakette, peavad nüüd 1. septembrist alates maksma juurde – selleks, et nad saaksid seda 4G-võrku kasutada,» rääkis tallinlanna Maria (37) hiljutisest murest, kus septembrikuust rakendus tema nutitelefonis automaatselt 4G-võrk, kuna ta ei olnud augustikuus saadetud teavituse peale mobiilioperaatorite teada andnud, et ei soovi sellega liituda.

«Selle kohta saadeti ka kiri, aga kuna see kiri nägi välja nagu reklaamtekst – see saadeti 1. augustil –, siis ma ütlen ausalt, mul jäi see kiri tähelepanuta,» nentis tallinlanna, kes avastas, et tema internetiarvele on septembrikuust automaatselt üks euro juurde lisatud üksnes tänu sellele, et läks Elisa iseteenindusse oma arveseisu kontrollima.

«See 4G-võrk on muidugi piiramatu, aga selle eest tuleb iga kuu maksta juurde üks euro – mis ei ole küll suur summa, aga näiteks minu puhul on mulle iga kvartal seda 4G-võrku pakutud, ma ei ole seda tahtnud ja loomulikult ma jätsin ka selle kirja tähelepanuta,» lausus mobiilioperaatori käitumisest nördinud klient. Alles eile pärast Elisa klienditeenindusse helistamist märkas ta valdavalt 4G eelistele keskenduva kirja lõpus teksti, kus oli kirjas, et 1. septembrist on teenus tarbijatele tasuline, kui nad just ei anna teada, et ei soovi sellega liituda.

Kõnealune teavituskiri. Foto: kuvatõmmis kirjast

FOTO: Kuvatõmmis kirjast

«Kuna nüüd õnneks ma sain selle tagasi muuta – mulle öeldi, et kuni oktoobri lõpuni saab seda muuta –, siis ei juhtunud midagi, aga mõni inimene ei pane tähele, et arve on üks euro suuremaks läinud ja pärast oktoobri lõppu ta oma vana paketti enam tagasi ei saa,» märkis naine, kes pöördus ka tarbijakaitseameti poole. Naise väitel kinnitati talle sealt, et sellises vormistuses on mobiilioperaatori kiri juriidiliselt korrektne, kuid amet lubas teha Elisale märgukirja, kus juhib tähelepanu sellele, et see kiri oleks pidanud olema vormistatud tarbijale arusaadavamas keeles.

«Vanema generatsiooni nutipakettide ja mobiilse interneti lisateenuste muudatuse aluseks on nutimaailma areng ja klientide muutunud kasutusharjumused ning soov parendada Elisa eraklientide mobiilse interneti kasutuskogemust,» selgitas Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski, viidates sellele, et nutimaailmas domineerib üha enam pilt ja video ning suure populaarsuse osaks on saanud erinevate rakenduste kasutamine.

«See areng on kaasa toonud ka muudatused meie klientide kasutusharjumustes – meie statistika järgi moodustab mobiilse interneti kasutusmahust juba kolmandiku Youtube’i videod ning Facebooki sisu, millest 80 protsenti on täna pildid ja videod,» rääkis Raiski, lisades, et piltide avamiseks ja videote laadimiseks on vaja ka suuremaid andmesidekiiruseid – mis on ka põhjuseks, miks Elisa avas 3G pakettides 4G-võrgu, suurendades sellega kaasnevalt ka kiiruseid.

Raiski kinnitusel teavitas mobiilioperaator muudatusest Elisa kodulehekülje ja e-maili vahendusel ning arve päises. «Kui juhtub, et klient ei ole saanud muudatuse kohta informatsiooni ja ta uut ning paremat paketti ei soovi, siis on tal võimalus kuni oktoobrikuu lõpuni end vanasse paketti tagasi vahetada,» tähendas Elisa suhtekorraldusjuht.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles