Noor ema on siiamaani trollijuhi käitumisest šokis

Trollibuss.

FOTO: Peeter Langovits

Septembri keskpaigas lapsevankriga trolliuste vahele jäänud noort naist nörritab Tallinna Linnatranspordi vastus, mille kohaselt ta ise lükkas lapsevankri uste vahele, kuigi enda väitel püüdis ta käru uste vahelt hoopis välja sikutada.

«Hakkasin sisenema Karikakra peatusest väljuva madala sisenemisega troll number seitse peale – uksed aga sulgusid ning jätsid minu lapse jalutuskäru koos lapsega seal sees uste vahele, hakates käru korduvalt rammima,» kirjeldab tallinlanna Stiina (20) septembri keskpaigas Tallinna ühistranspordis aset leidnud juhtumit, mis temas praktiliselt paanikahoo esile kutsus, kui käru, milles oli tema üheksakuune laps, jäi trolli uste vahele.

Kuna naine käru trolli tõmmata ei saanud, üritas ta enda kinnitusel juhile hüüda, et lapsekäru on uste vahel. «Tahavaatepeeglist nägin, kuidas juht lihtsalt vaatas, kuid ei teinud midagi,» sõnas naine, kes sai lõpuks käru sõidukisse tõmmatud ning alles siis avas trollijuht ka sõiduki uksed. «Olles endast täiesti väljas, läksin trollist maha ning juht sõitis minema,» rääkis naine, kes siiamaani ei mõista, kuidas sai trollijuht seada lapse nõnda ohtu ja pärast juhtumit isegi ei tundnud muret, mis edasi saab.

«Mul oli konkreetne paanikahoog siis, kui mul lapse käru sinna uste vahele jäi – täna ma pean minema umbes samal kellaajal jälle sõitma ja ma ei taha üldse mõelda selle peale,» rääkis naine nädal aega pärast vahejuhtumit.

Teisigi selliseid juhtumeid

Olukorrast šokeeritud naine otsustas aga, et ta ei jäta asja niisama ning hakkas uurima, kellele ja kuhu peaks ta sellest juhtumist teada andma. «Esimese asjana ma helistasin siis Tallinna linnavalitsusele, kus mulle anti telefoninumber edasi kuhugi, kuhu ma siis helistasin – ma enam täpselt ei mäleta, kus see oli, sest ma olin tookord väga endast väljas –, siis mulle anti vedaja enda meiliaadress ehk Tallinna Linnatranspordi meili aadress – et sinna tuleb kaebused esitada,» kirjeldas noor ema.

Nädal aega pärast esimese kirja kirjutamist – kui naine oli veel paar kirja saatnud, sest arvas, et ta esimene kiri vastuse puudumise tõttu ei jõudnud kohale – sai ta Tallinna Linnatranspordilt vastuse. «Nad ütlesid, et vastavad kõigile oma kirjadele – et nad said minu kirja kätte 21. septembril, kuigi ma saatsin esimese kirja juba 16. septembril,» rääkis Stiina. Küll aga ei olnud täpsustatud seda osa, mis ajaks tal siis seda vastust on lootust saada.

«See, et mul lapse käru jäi uste vahele – see konkreetselt oli esmakordne –, ma olen kogu aeg kasutanud linnatransporti ja see oli minu jaoks väga šokeeriv, aga nii palju, kui ma hiljem sain Facebookis teiste emadega rääkida, siis ma kuulsin, et seda pidi päris tihti juhtuma,» nentis Stiina, tähendades, et mõned emad on seetõttu lausa ühistranspordi kasutamisest loobunud.  

Üks näide sarnasest intsidendist Facebookis. Foto: kuvatõmmis

FOTO: Kuvatõmmis

Teine näide sarnasest intsidendist Facebookis. Foto: kuvatõmmis

FOTO: Kuvatõmmis

Naine ise süüdi

«On väga kahetsusväärne, et ühistranspordi kasutamise kogemus selliselt lõppes ja vabandame sõitja ees,» sõnas juhtumit kommenteerides Tallinna Linnatranspordi avalike suhete osakonna juhataja Sirje Roht. Ta lisas, et pärast vestlust trollijuhiga võivad nad kinnitada intsitendi toimumist. Küll aga erineb trollijuhi versioon juhtunust oluliselt noore ema omast.

«Tema sõnul olid kõik soovijad saanud peatuses nii väljuda kui siseneda ning olles veendunud, et kedagi uste vahel ei ole, andis hoiatava helisignaali ja käivitas uste sulgemise,» rääkis Roht, lisades, et trollijuhi sõnul lükkas pärast sulgemist naine ise lapsekäru juba sulguma hakanud uste vahele. Kui naine tõmbas käru uste vahelt ära, siis uksed kõigepealt sulgusid ja alles seejärel sai trollijuht need uuesti avada, et naine saaks siseneda. «Naine aga siseneda ei soovinud ja eemaldus kiiresti,» nentis Roht trollijuhi ütlustele tuginedes.

Tema kinnitusel tuli juhi selgitusest välja ka, et ta tahtis naisega rääkida ja tema ees vabandada, kuid kogu selle intsidendi toimumise vältel hoidis naine telefoni kõrva juures ja rääkis juttu. «Trollijuht kahetseb juhtunut, kuid palub sõitjatel ühtlasi olla tähelepanelikumad ja sulguvate uste vahelt mitte proovida viimasel hetkel siseneda,» ütles Tallinna Linnatranspordi avalike suhete osakonna juhataja. Tema sõnutsi kinnitab trollijuhi sõnu ka pardaarvuti salvestus, mille järgi olid trolli uksed selles peatuses avatud 43 sekundit. «See on üldjuhul piisav aeg, et tagada sõitjatele rahulik sisenemine ja väljumine ühissõidukisse,» tähendas Roht.

Linnatranspordi avalike suhete juht möönis, et kindlasti on ühelt poolt sõitja turvalisuse eest vastutav ühissõiduki juht, kes peab olema tähelepanelik ja tegema omalt poolt kõik selleks, et sõitjad ohutult sihtkohta toimetada. «Kuid samas on ühissõiduki juht ka see isik, kelle otsuse alusel sõiduki uksed peatuses avatakse ning peale sõitjate sisenemist ja väljumist suletakse,» lisas ta, viidates sellega uste sulgemisega kaasnevale trollibussi helisignaalile, mille eesmärk ongi juhtida tähelepanu sellele, et uksed hakkavad sulguma. «Seda helisignaali ei edastata ilmaasjata, see on mõeldud hoiatuseks ja eeldame, et sellesse suhtutakse tähelepanuga,» ütles Roht.

Trollijuhi väited teevad haiget

Samasisulise vastuse saamine Tallinna Linnatranspordilt tekitas noores emas väga suurt nördimust. «Telefoni asjasse segatud ei olnud ning minu jaoks lõppes see intsident kõnniteel kükitamise ja paanikahoost tuleneva raskendatud hingamisega – kardan siiani ühistransporti sisenemist ja väljumist ning igal võimalusel olen üritanud sõitu vältida või esimesena siseneda ja väljuda,» rääkis Stiina.

Ta kinnitas veel kord, et tal ei olnud kuidagi võimalik käru uste vahelt kätte saada ega välja tõmmata, trolli uksed avanesid aga alles siis, kui pärast pidevat rammimist oli üks ustepooltest kinni läinud, tänu millele õnnestus tal avatud uksepoolest siseneda. «Põhjus, miks ma väljusin, on korduvalt mainitud paanikahoog ja niipea, kui ma väljas olin, uksed sulgusid ja troll eemaldus,» jääb naine endale kindlaks.

Trollijuhi versiooni osas juhtunust märgib ta, et on nüüd asunud Facebooki vahendusel otsima inimesi, kes oleks seda intsidenti pealt näinud, sest ettevõtte vastuses toodud trollijuhi väited teevad talle väga haiget. «Kuna sel ajal viibis ühistranspordis palju noori, kes ilmselt koolist tulid, loodangi kedagi Facebooki vahendusel leida,» märgib ta.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles