Eestis valmib järjekordne e-lahendus: e-kviitung

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Varsti võib kauplusest pabertšeki asemel saada elektroonilise tšeki.
Varsti võib kauplusest pabertšeki asemel saada elektroonilise tšeki. Foto: Toomas Huik.

Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit (ITL) töötab koos partnerorganisatsioonidega välja e-kviitungi ehk elektroonilise ostutšeki lahendust.


ITLi juhatuse liikme Rain Laane sõnul on asja mõte selles, et kui inimene ostab endale mõne toote (olgu selleks siis teler või piimapakk), ei väljastata talle enam pabertšekki, vaid elektrooniline tšekk, mis on võimalik salvestada spetsiaalses andmepangas.

«Inimesel on hiljem väga hea arvet pidada oma kulutuste kohta, lisaks on elektroonilisel kujul olemas ka garantiidokument, kui seda peaks kunagi vaja minema,» selgitas Laane.

Samas nentis ta, et kõnealuse projektiga kaasneb teatud hulk riske. Näiteks muutub osa tarbijaid paranoiliseks selle suhtes, et pärast e-kviitungi kasutamist on kaupmeestel hea ülevaade nende ostuharjumustest.

See omakorda võib tarbijates tekitada kartust, et neid hakatakse pommitama reklaamiga.

Samas loodab Laane, et uut lahendust võiks kasutama hakata 15-20 protsenti inimesi.

«Selle asja kasutegur on kindlasti suurem kui riskid, kuid riskid tuleb kõigepealt maandada,» märkis Laane.

Tema sõnul vähendaks e-kviitungi kasutuselevõtt ühest küljest paberi kasutamist, teisalt läheks inimeste elu kergemaks.

«Lisaks saaksime maailmale näidata, et me oleme sellise asja Eestis ära teinud. Mujal maailmas seda sellisel kujul pole,» lisas ta.

Millal võiks e-kviitungi lahendus turule tulla, ei osanud ITLi esindaja veel täpselt öelda, kuna see sõltub projekti rahastamise mudelist.

Kui finantseerimine on paigas, peaksid selguma ka edasised tähtajad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles