Veebikülg: suhtlus Facebookis võib kergitada kodukindlustustasu

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook
Facebook Foto: facebook.com

Koduomanikud, kellel on profiil sellistes sotsiaalvõrgustikes nagu Facebook ja Twitter, võivad hakata tulevikus maksma kõrgemat kodukindlustustasu, vahendas Iizi kindlustusblogi blog.iizi.net.


Vähemasti ennustas nii Confused.com. Põhjus on lihtne. Nimelt annab osa sotsiaalvõrgustike kasutajaid oma postitustega selgelt teada, millised on nende plaanid nädalavahetuseks jms, mis ei pruugi märkamata jääda ka varastel.

Confused.com leidis, et endast sellise info levitaja võiks maksta 10 protsenti kõrgemat kodukindlustustasu. Samuti pannakse südamele, et pole vaja sotsiaalvõrgustikesse panna kirja oma telefoninumbrit ega aadressi.

Eesti kindlustusseltsid asja siiski nii dramaatiliselt ei võta.

 Ergo kindlustuse kindlustusdirektor Sven Freiberg usub, et juhul kui Facebook ja Twitter peaks ka tulevikus kasutusel olema, on tõenäoliselt ka inimeste teadlikkus seal varitsevatest ohtudest suurenenud ja hetkel üles puhutud oht on selleks ajaks ka oma aktuaalsuse kaotanud.

«Kindlustusseltsi jaoks ei ole sotsiaalvõrgustikus osalemine oluliseks riski tõstvaks faktoriks ning seetõttu ei saa sellega arvestada ka hinnakujunduses.

Olgem ausad - reaalses elus jätavad inimesed sageli oma käitumisega paremaidki vihjeid ja võimalusi varastele, kui seda tehakse internetiavarustes suheldes,» märkis Freiberg, kelle sõnul ei pea Ergo sotsvõrgustike tõttu hindade kergitamist mõistlikuks.

Seesam kindlustuse teatel pole võimatu, et inimese käitumist sotsiaalvõrgustikus hakatakse kunagi tulevikus kindlustuses riskide hindamisel aluseks võtma, kuid kindlasti ei saa olla puhtalt sotsiaalvõrgustikus konto omamine kindlustusmakset suurendavaks teguriks.

«Praegusel hetkel ei plaani Seesam kindlustus kindlustustariifide arvutamisel sellist infot kasutama hakata,» ütles ettevõtte turundusspetsialist Eve-Liis Arvisto.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles