Lugeja küsib: miks pole netipangas kõigi tehingute detailset infot?

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Internetipank.
Internetipank. Foto: Andres Haabu / Postimees

«SEB internetipangas pole võimalik arvutisse laadida ega välja printida maksekorralduse kviitungeid. Näiteks mõni töökoht kompenseerib mõningaid kulutusi ning seepärast on elektrooniliste kviitungite puudumine üsna halb,» kurtis lugeja.

Vastab SEB kommunikatsioonijuht Evelin Allas.

Internetipangas tehtud maksete kohta saab vaadata detailset maksekorraldust, kui sellele liikuda ja see avada. Kaardimakse tehingud on teise tehnilise lahendusega - kaupmees saadab panka päringu ja saab vastuse. Klient näeb oma internetipangas kaupmehe juures tehtud kaarditehingu infot, aga see ei ole nii detailne nagu kaupmehe poolt kliendile väljastatav ostukviitung.

Foto: Kuvatõmmis

Kaupmees ei edasta panka infot ostu detailide kohta (näiteks mis kaupa millises koguses osteti), vaid tehingu üldsumma. Kui klient soovib saada tehingu detailinfot, siis tuleb pöörduda kaupmehe poole. Nii on see alati olnud.

Küll aga saab klient võtta konto väljavõtte, kus on olemas see tehing ja tellida digiallkirjastatud väljavõtte endale panga kinnitusega toimunud tehingu kohta. Selle alusel saab ta vajadusel tõestada, et on sooritanud kaardimakse näiteks spordiklubis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles