Robot hakkab inimeste asemel reklaami tegema

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu Ülikooli ettevõtlussuhete koordinaator Vahur Valdna hoiab tudengite ehitatud robotit, mis suudab köit pidi üles ronida. Tema ees seisvad robotmannekeenid on tema sõnul hea näide ettevõtluses kasutatavatest robotitest.
Tartu Ülikooli ettevõtlussuhete koordinaator Vahur Valdna hoiab tudengite ehitatud robotit, mis suudab köit pidi üles ronida. Tema ees seisvad robotmannekeenid on tema sõnul hea näide ettevõtluses kasutatavatest robotitest. Foto: Margus Ansu

Kuidas reageeriksite, kui teie jalge ette vurab põlvekõrgune robot, pakub lahkelt kommi ja jutustab innukalt? Varsti saate teada, sest Tartu firma BIT Systems kavatseb just robotmehikese panna reklaami tegema.


«Robot on hea tähelepanuvõitja, sest igaühes tekitavad robotid, alates humanoidist ja lõpetades tähesõjaga, mingeid emotsioone,» ütles BIT Systemsi juht Raimond Luht. «Kus on emotsioon, on ka võimalus,» lisas Luht, kes loodab hakata robotit reklaamikanalina pakkuma.  

Roboti ehitab firmale Tartu Ülikooli tehnoloogiainstituut. Umbes põlvekõrgune või pisemgi robot suudab professor Alvo Aabloo selgitusel ruumist inimese üles otsida, tema tähelepanu võita ja talle infot edastada.

«Robot võib näiteks häält teha, ennast liigutada, tulukesi vilgutada, kommi või flaierit pakkuda ja inimesega rääkida,» tutvustas Aabloo praegu veel kavandite peal elavat robotit.

Püksisäärest ei hoia

Kasutada saaks robotit kõikvõimalikes rahvarohketes kohtades alates messidest ning lõpetades kaubanduskeskustega. Seda, et robot muutub tüütult pealetükkivaks reklaamimeheks ja inimesed peavad tema eest jooksuga põgenema, ei maksa Aabloo kinnitusel karta.

«Püksisäärest ta kinni ei võta. Robot saab ikka aru, kas inimene on tema ette seisma jäänud ja võiks olla huvitatud sellest, mida tal rääkida on,» selgitas Aabloo.

Millise välimuse robootikud uuele reklaamrobotile annavad, on Aabloo selgitusel veel vara öelda. «Teeme ta kõigepealt sisuliselt valmis ja siis mõtleme, mis kuue me talle ümber paneme,» ütles ta.

Tartu Ülikooli ettevõtlussuhete koordinaator Vahur Valdna nentis, et ei juhtu just sageli, et firma pöördub ülikooli poole sooviga tellida robot. «Ettevõtjad ei ole robotite võimalusi veel avastanud, kuid kindlasti on lähiaastatel oodata huvi kasvu kommertseesmärkidel loodud robotite vastu,» rääkis ta.

Saab ka miljoniteta

Seni kõige kuulsam ärilistel eesmärkidel ülikoolis ehitatud robot on Valdna sõnul robotmannekeen, mis suudab muuta oma kuju vastavalt kliendi kehakujule ning aitab rõivatootjatel pakkuda täpselt keha järgi õmmeldud rõivaid masstoodangu hinnaga.

Kuigi robotmannekeeni loomine on võtnud kolm aastat ning nõudnud miljoneid, ei tähenda Valdna sõnul koostöö ülikooliga, et seljas peaks olema 20 miljonit ja aega oodata 20 aastat. «Lihtsamad robotid ja tehnoloogiad on aasta või vähemagi ajaga töövalmis ja praktiliselt kasutatavad,» ütles ta.

Firmale BIT Systems reklaamrobotit ehitav meeskond eesotsas Helina Kitsinguga loodab mehikese kokku panna uue aasta alguseks ja asuda siis seda katsetama. Lõplikult valmib robot tuleva aasta kevadel. Roboti prototüübi ehitamine läheb maksma 100 000 krooni ning selle loomiseks andis raha Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles