Reisibüroo: viimati oli nii palju tööd Islandi vulkaanipurske ajal

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
7. novembri õhtul 17.30 paiku saabus Tallinna lennujaama viimane Estonian Airi lend.
7. novembri õhtul 17.30 paiku saabus Tallinna lennujaama viimane Estonian Airi lend. Foto: Erik Prozes

Reisibüroo Go Traveli tootejuht Age Põder ütles, et Estonian Airi pankrot, Lufthansa streik ja terrorioht Sharm el Sheikhis on andnud peaaegu kõikidele töötajatele nädalavahetuseks palju lisatööd. Viimati tuli nii palju ületunde teha 2010. aasta kevadel, kui purskas Islandi vulkaan Eyjafjallajökull, mis peatas Euroopas lennuliikluse terveks nädalaks, meenutas ta.

«Päev on olnud tihe hommikust saati,» ütles Põder õhtul Postimehele. «Lufthansa streik, lisaks Egiptuse Sharm el Sheikhi lennud. Mõlemad tähendavad sisuliselt sama tööd, et inimestele on vaja leida asendusmarsruudid ja -lennud ning neile infot edastada,» selgitas ta.

Lisaks õhtupoolikul tulnud teade Estonian Airi tegevuse lõppemisest. Ent selleks oldi juba ette valmistatud. Reisikonsultandid olid arvestanud, et peavad ilmselt nädalavahetusel tööl olema ning sellevõrra on ka praegu lihtsam.

«Oleme kõik mobiilsed ja teeme tööd kodukontoritest. Skype, Facebook, mobiiltelefonid - kõik on kasutuses,» märkis Põder, et hetkel käib tihe omavaheline andmete vahetus. «Otsime infot ja proovime kätte saada neid kliente, kes meiega ise ühendust pole võtnud. Toetame ja aitame üksteist. Näiteks need, kes ei tegele parajasti tehniliselt piletite ümbervormistamisega, aitavad taustainfo kogumisega. Infovoog on meeletu, peame selekteerima olulise ebaolulisest,» selgitas Põder.

Päris kõik Go Traveli töötajad siiski nädalavahetusel rakkes ei ole, näiteks saavad puhata raamatupidaja ja viisasekretär. Kuid 25 ehk suurem osa Go Traveli töötajaskonnast on tööle rakendatud, kaasa arvatud juhtkond. «Tööd jätkub mitmeteks päevadeks. Seni kuni jaksame, seni teeme. Hommikul hakkab kõik jälle otsast peale,» ütles Põder.

Hetkel on tema sõnul aga kõige suurem probleem see, et nädalavahetusel on partnerlennufirmasid väga keeruline kätte saada, sest kõik puhkavad. «E-kirjadele ei vastata, telefoni vastu ei võeta. Juhiseid pole tulnud mitte kelleltki teiselt peale Estonian Airi,» nentis Põder.

Estonian Airi pankrot puudutab umbes sadakonda Go Traveli klienti. «Lahendame olukorda ühiselt. Estonian Air on täpselt samamoodi rakkes. Võtavad telefoni vastu ja aitavad,» sõnas ta.

Põder meenutas, et viimati oli neil nii palju tööd 2010. aastal Islandi vulkaanipurske ajal. «See oli üks tõsine tööaeg. Toona tegime samamoodi vabast ajast kõik tööd. Kliendid on prioriteet, sest ilma klientideta meid ei oleks,» lausus Põder.

Michal: piletitega tegeleb ligi 200 inimest

Majandusminister Kristen Michal ütles «Aktuaalsele kaamerale» antud intervjuus, et paraku on võimalik, et sellises olukorras nagu täna, võib reisijatel tekkida ebamugavusi, kuid ta kinnitas, et järgmiste päevade reisid planeeritakse ümber ja alates 11. novembrist toimuvate lendude puhul makstakse piletiraha tagasi, vahendas ERRi uudisteportaal.

«Seda, ma julgen öelda, on oluliselt rohkem kui teised riigid on saanud teha ja võib-olla isegi valinud teha,» märkis ta.

Michali sõnul tegelevad täna kokku ligi 200 inimest piletite ümberkorraldamisega. Kui keegi jääb hätta pileti otsimisega või tekib muid ebamugavusi, siis selleks on loodud ka veebikanalid ja telefoniliinid. Igas punktis, kuhu Estonian Air lendab, on kaks inimest vastas - üks majandusministeeriumi poolt, teine välisministeeriumi poolt konsulaarametnik.

300 piletit paari tunni jooksul

Eesti Vabariigi Valitsuse otsusega asutatud ja sajaprotsendiliselt riigile kuuluv lennufirma Nordic Aviation Group avas ettevõtte kodulehekülje www.nagroup.ee kaudu piletimüügi ja on koostöös reisibüroodega müünud 7. novembri õhtul esimesed 300 piletit, teatas ettevõte laupäeva õhtul.

Nordic Aviation Group juhatuse liikme Erik Sakkovi sõnul müüdi esimesed kolmsada piletit paari tunni jooksul. «See kõik on toimunud koostöös meie heade partnerite, Eesti reisibüroodega. Tahaksin käesolevaga eraldi välja tuua, et Eesti juhtivate reisibüroode suhtumine ja panus kogu sellel väga keerulisel perioodil on olnud erakordselt mõistev ja toetav. Selle eest tahame neid väga tänada,­» sõnas Sakkov.

Nordic Aviation Group teatas tegevuse alustamisest alates 8. novembrist 2015 koostöös viie Euroopa lennundusettevõttega kaheksal erineval lennuliinil – Amsterdami, Brüsselisse, Kopenhaagenisse, Stockholmi, Oslosse, Kiievisse, Trondheimi ja Vilniusesse. Esimene Nordic Aviationi korraldatav lend väljub 8. novembri hommikul kell 6.50 Amsterdami. 8. novembril väljuvad lennud veel Kopenhaagenisse, Stockholmi, Oslosse, Brüsselisse ja Trondheimi.

Nordic Aviation on hetkel vaid lendude tellijaks, sest ettevõttel ei ole veel oma lennukeid ega meeskondi.  Lende teostatakse koostöös lennufirmadega BMI, Trade Air, NextJet ja Carpatair, kellelt on renditud lennukipark koos meeskondadega ning Adria Airways, kelle poolt on lennuettevõtja sertifikaat, kommertsplatvorm ja piletimüügisüsteem. Seetõttu kehtivad Nordic Aviationi lendudel esialgu Adria Airways reeglid.

Loe lisaks:

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles