Reisibüroode hinnangul ei ole uue lennufirma näol tegemist odavlennufirmaga

Kerli Kivistu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil Nordic Aviation Groupi kassad lennujaamas.
Pildil Nordic Aviation Groupi kassad lennujaamas. Foto: Erik Prozes / Postimees

Uus lennufirma Nordic Aviation Group teenindab reisijaid alates 8. novembrist, kuid reisibüroode hinnangul ei ole kindlasti tegemist odavlennufirmaga.

Estravel reisibüroo lennupiletite ja reisikindlustuse müügidirektor Mauri Saarend sõnas, et tänasel päeval on väga raske kategoriseerida mingit firmat traditsiooniliseks või low-costiks. «Vahed on äärmiselt hägustunud ja mõne üldiselt low-costiks peetava ettevõtte (nt Southwest, Norwegian) pardateenindus võib olla parem ja pagasilimiit suurem kui mõnel üldiselt mitte low-costiks peetaval (American Airlines, SAS),» sõnas müügidirektor Saarend.

«Nordic Aviation Group tegutseb Adria Airwaysi kommertsplatvormil ja viimasel on koostöölepingud piletite vastastikku aktsepteerimiseks enam kui 100 muu lennufirmaga,» sõnas Saarend. Ta lisas, et jätkuühendused samal piletil ja sama veolepingu raames on toetatud. «Hinnad sisaldavad äraantavat pagasit ja seega low-costiks ma neid kindlasti ei liigitaks,» selgitas Saarend.

Saarend selgitas, et Eesti keelde juurdunud väljend «odavlennufirma» on kahjuks üsna ebatäpne, sest seondub tavateadvuses eelkõige odava hinnaga. «Samas ka hinnavahet ei pruugi enam olla ja inglisekeelne termin ’low-cost’ viitab pigem madalatele kuludele kui odavale hinnale, kulusid on aga kõik lennufirmad hoogsalt kärpinud,» märkis Saarend.

«Viimane olulisem erinevus traditsiooniliste ja low-cost lennufirmade vahel on jätkulendude toetamine samal piletil. Siin on veel mõned puhtad low-cost lennufirmad (Ryanair, Easyjet, Wizz), kellel teiste lennuettevõtetega lepingud puuduvad ja kes isegi oma lende müüvad vaid ühekaupa,» sõnas Saarend. Tema selgitusel on iga lend eraldi veoleping, pagasi automaatset edasisaatmist ei toimu ja kõik võimalikud hilinemised või tühistamised on üksnes reisija risk.

Go Traveli reisibüroo on samuti arvamusel, et tegemist ei ole nii-öelda odavalennufirmaga. «Nordic Aviation Group on sisu poolest klassikaline lennufirma. Tasuta check-in lennujaamas, tasuta istekoha valik, äraantav pagas 23kg hinnas, aga kuna hetkel lende opereerivad väga erinevad lennufirmad väga erinevate lennukitega, siis väline mulje on petlik,» märkis reisibüroo Go Travel toote – ja partnersuhete juht Age Põder. Ta ütles, et kui vaadata lendude hindu, siis võib öelda, et kindlasti odavlennufirmaga tegemist ei ole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles