Viis rumalat viga postisaadetiste pakendamisel

Ebapädevalt pakendatud õllepudelid.

FOTO: DPD

Rahvusvahelisel kullerifirmal DPD tuleb eraisikute saadetiste puhul tihti kokku puutuda pakendamisel ettetulevate puudustega.

Kui ettevõtted, kelle tööelu igapäevane osa on klientidele kauba kohaletoimetamine, teavad postisaadetisele kehtestatud nõuetest sisuliselt kõike, siis eraisikute osas on olukord teine. DPD töötajad kohtavad sageli ootamatuid pakendilahendusi, mis tihtipeale seavad saadetava kauba tervena kohalejõudmise suure küsimärgi alla.

Kuna eraisikute osakaal DPD klientuuri seas on kasvanud, on suurenenud ka pretensioonide osakaal transpordi käigus purunenud või riknenud kaupade osas. Siinkohal näide heast kavatsusest, kuid ebapiisavast teostusest: vanaema saatis lapselapsele kasti, milles olid lahtiselt tomatid, kurgid, riided ja kirjad. Kuna juurviljad olid lahtised ja rasked, laguneskullerini jõudes kastil põhi alt ära.

Viis tüüpviga, mida pakendamisel enim tegema kiputakse, on järgmised:

  • Kaup on pakendatud vaid õhukesse kilesse, pakend puudub või ei arvesta kauba iseloomuga. Näiteks on mööbel pakendatud kilesse, mis ei kaitse seda kriimustuste ega purunemise eest.
  • Kaup on pakendatud lahtiselt liiga suurde pappkarpi. Nii pendeldab kaup transportimisel lahtiselt mööda karbi seinu ning saab põrutada. Sageli ei tulda selle pealegi, et mitmeid koduseid vahendid (tühjad munakarbid, ajalehed) saab ära kasutada tühja ruumi täitmisel.
  • Kauba suurusega pole arvestatud ja see ulatub pakendist poolenisti välja. Kaup on pakendi jaoks liiga suur ja selle pakendist väljaulatuv osa murdub või saab transportimisel kannatada. 
  • Ühte karpi on pakendatud mitu eritüübilist toodet. Õrn kaup on pakendatud koos tugeva ja raske tootega – näiteks on asetatud kõrvuti sülearvuti ning plekkpurgis karastusjook või klaasist vaas koos mõne metallesemega. Nõrgem toode saab reeglina viga.
  • Kaup pakendatakse ümbrikusse. Näiteks telefon või tahvelarvuti on pakendatud tavalisse ümbrikusse või õhukesse kilekotti. Sageli kohtab elektroonikaseadmete hoolimatut pakendamist selleks kõlbmatul moel.

Kilesse pakitud teler.

FOTO: DPD

Pakendi olulisim ülesanne on kaitsta kaupa transpordi käigus purunemast, seega on äärmiselt oluline valida sobiv pakend ning koahne pakendamisviis. Kui tellija on pakendanud kauba sobimatusse pakendisse, annab kuller enamasti nõu ning soovitab seda muuta. Kui saatja jääb oma arvamuse juurde, jääb risk kauba purunemise osas saatjale.

Selleks, et kaup transpordi käigus kannatada ei saaks, pea silmas järgmist:

  • Vali kaubale õige välispakend, mis peaks vastu kõikidele põrutustele, mille postisaadetis transportimisel läbi teeb. Välispakendiks sobivad nii lainepappkast või plastkast. Omal kohal on ka kohaste pakketarvikute valik - nurgakaitsmed, pehmendused ning täitematerjal.
  • Vali kaubale õige sisemine pakend. Kaup peab paiknema pakendis tihkelt ega tohi pääseda vabalt liikuma. Vaba ruum tuleb täita selleks sobiva pakkematerjaliga (mullikile, purustatud paber, lainepapp või vahtplast), et välispakend ei kaotaks vormi ning kaup ei pääseks selles liikuma.
  • Kasuta erimärgistust «transpordiasend» või «õrn ese». On ette tulnud juhuseid, mil saatja on pakendile vastava märgistuse ise peale joonistanud. See aga ei ole piisav, sest sorteerimiskeskuses jääb see tähelepanuta.
  • Pakendi kinnitustarvikud peavad olema kohased ja vastupidavad, ka peab pakend olema suletud alt ja pealt ning vajadusel külgedelt.
  • Elektroonikakaubad ja IT-seadmed tuleb alati pakendada lainepappkasti ning sealne tühi ruum tuleb täita mullikile, vahtkummi või põrutuskindlate patjadega. Vältimaks kriimustusi ekraanil on mõistlik katta ekraanid vastava pehmenduskilega.
  • Õrnad ning kergestipurunevad tooted tuleb postitamiseks pakendada kas mullikilesse või vahtplasti. Kaup peab paiknema pakendis tihkelt ega tohi pääseda vabalt liikuma.

Veel nõuandeid kauba arukaks pakendamiseks leiad  DPD koduleheküljelt.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus
Tagasi üles