Uuring: inimesed järgivad kaubavalikul just seda põhimõtet järjest enam

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Poodleja Stockmanni kaubamajas
Poodleja Stockmanni kaubamajas Foto: Liis Treimann

Kuigi eestlaste jaoks on ostuotsuste tegemisel on endiselt olulisim toote hinna vastavus kvaliteedile, kasvab maailmas jõudsalt sotsiaalselt vastutustundlike ettevõtete ja kaubamärkide eelistamine.

Hiljutisest Nielseni uuringust selgus, et ainuüksi viimasel aastal on tarbekaupade müüginumbrid nende kaubamärkide puhul, mis on jätkusuutlikkesse tegevustesse panustanud, kasvanud üleilmselt neli protsenti, samas kui brändid, mis sellesse pole panustanud, on suutnud oma müüginumbreid kasvatada vähem kui üks protsent.

«Selle peamiseks põhjuseks võib pidada tarbijate teadlikkuse kasvamist – koguni 66 protsenti küsitletutest vastas, et nad on nõus rohkem maksma säästlikkust propageeriva kaubamärgi eest,» selgitas uuringufirma Eesti juht Margo Kurisoo, lisades, et veel paar aastat tagasi nõustusid sellega vaid pooled vastanutest. Kui varasemalt iseloomustas selliste kaubamärkide eelistamine valdavalt jõukaid, peamiselt eeslinnades elavaid tarbijaid, siis nüüdsest uuringust selgus, et sotsiaalselt vastutustundlikku kaubamärki kandvate tarbekaupade eest on järjest rohkem maksma erinevatest regioonidest ja varieeruva sissetulekutega inimesed.

Siinjuures ei erine Eesti tarbija oluliselt ülejäänud maailmast, küll aga on siinne tarbija teatud tingimustel isegi rohkem avatud vastutustundlike brändidele võrreldes Euroopa Liidu keskmisega. Kui Euroopa Liidus on 51 protsenti kõikidest vastanutest nõus rohkem maksma ühiskonnale ja keskkonnale positiivset mõju avaldavate ettevõtete toodete ja teenuste eest, siis Eestis on see näitaja 57 protsenti. Ometi võib täheldada, et Eesti tarbija jaoks on ostuotsuse tegemise juures endiselt prioriteetne toote hind ja selle kvaliteet – neli vastanut viiest peab seda oluliseks või väga oluliseks, et toote väärtus vastaks selle hinnale ning kolm vastanut neljast märkis, et on oluline või väga oluline, et toode oleks kõrge kvaliteediga.

Nielseni ülemaailne uuring kinnitab üldjoontes, et vastutustundlikult ja säästvalt loodud toodete turg kasvab – kuigi regiooniti ja tootekategooriates võivad esineda teatavad erinevused, on selgelt täheldatav, et lähitulevikus aitab olulisel määral kaubamärgi väärtust kasvatada uut tüüpi klientide vajadustega arvestamine.

Rahvusvaheline uuring vastutustundlike kaubamärkide eelistamise osas viidi läbi sel aastal ajavahemikus 23. veebruar kuni 13. märts. Veebiküsitlusest võttis osa enam kui 30 000 tarbijat 60 Aasia ja Vaikse ookeani piirkonna, Euroopa, Ladina-Ameerika, Lähis-Ida ja Aafrika ning Põhja-Ameerika riigist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles