Tasub teada: kuidas auto talvekorda seada

Kerli Kivistu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Andres Haabu / Postimees

Kel esimeste külmakraadidega auto käivitus kehvasti või uksed olid kinni kleepunud, peavad kiiresti hoolduse ja hoolitsemisega tegelema, sest kui järgmine tõsine häda käes, jääb vaid kahetseda, et ei viitsitud aegsasti autot jahedamaks ajaks ette valmistada.

Pikaajalise kogemusega osaühingu CarDrive teenindusjuht Alo Bergström näeb igal sügisel, kuidas osad juhid valmistuvad aegsasti talveks, kuid teine osa pöördub teenindusse alles siis kui häda käes. Millele siis juba praegu tähelepanu pöörata?

Vedelikud üle vaadata

Esiteks võiks üle kontrollida klaasipesuvedeliku. Praegu on viimane aeg suvine pesuvahend vahetada talvise vastu, et vältida miinuskraadide juures külmumist, vahendab Kuulutaja. «Kui see on juhtunud, siis muud ei aitagi, kui soojas garaazhis vedelik üles sulatada ja paak tühjaks lasta. Või kui paaki on jäänud väike kogus suvist vedelikku, siis võib julgelt talvist, –21 kraadi külmakestvusega tuuleklaasivedelikku peale kallata,» ütles Alo Bergström.

Lisaks ebamugavusele, mille toob kaasa vedeliku külmumine, võib pesuveepaak või toru lõhki minna, mille vahetamine toob kaasa juba suuremad väljaminekud.

Parandada nähtavust

Teeninduses tasub üle kontrollida tuled. Valgel ajal ei märka autojuht, et tulede valgustugevus on nõrgenenud. Arvestada tuleb ka teiste liiklejatega, sest väga sagedasti valgustavad vastasliiklejatele pooltuled otse silma, mis pimestavad juhti. Tuled kipuvad paraku paigast ära minema, see võib juhtuda isegi pirni vahetades, mistõttu on neid kõige parem autoteeninduse stendis õigeks reguleerida.

Õige kütus ja talverehvid

1. detsembrist peavad kõik tanklad müüma talvist diislikütust, mis ei hangu madalal temperatuuril, sest selle tihedus on veidi madalam kui suvisel kütusel ja voolavus madalatel temparatuuridel parem. Kui paaki on jäänud suvist kütust, mis külmaga kipub hanguma, siis kindlasti ei tasu sellele peale tankida talvist diislit, sest sel puudub omadus „parandada“.

Tahenenud suvise diislikütusega auto käivitamisel võib rikkuda mitu teist seadet. Parim lahendus on sõiduk puksiiriga kuhugi sooja viia, suvine küte paagis üles sulatada ja asendada talvise kütusega.

Õige kütuse juurde käib ka õigel ajal vahetatud kütusefilter. Kuna kütuses on niiskust, mis ladestub filtrisse, siis miinuskraadide juures see külmub ja tulemuseks on, et auto ei lähe lihtsalt käima.

Refereeritud artiklit saab lugeda Kuulutajast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles