ETK Grupp saab välismaise nime
Coop omamärgitooteid veel ei tule.

Eesti vanim kauplustekett ETK Grupp muudab oma nime, võttes kasutusele rahvusvahelise kaubamärgi Coop, mis vahetab välja ka senise rohelise sümboolika uue sinise vastu.

Uut kaubamärki hakkavad kandma nii keskühistu – Coop Eesti Keskühistu – kui ka selle tütarettevõtted Coop Finants AS, Coop Jaekaubanduse AS ning enamik piirkondlikke tarbijateühistuid, vahendab ettevõte. Tarbijateühistud säilitavad oma senise ärinime, aga hakkavad kasutama oma piirkondlikku kaubamärki – näiteks Antsla Tarbijate Ühistu märki Coop Antsla. «Ühistud lähevad uuele kaubamärgile üle järk-järgult,» ütles senise ETK Grupi kommunikatsioonijuht Ivo Rull.

Coop Eesti koondab endas keskühistut ning 19 piirkondlikku tarbijate ühistut, millel on omakorda kokku ligi 83 000 klientomanikku ehk ühistu liiget. Coop Eestile kuulub 355 kauplust, millest valdava enamiku moodustavad ketikauplused: AjaO, Konsum, Maksimarket, E-Ehituskeskus, Tööriistamarket ning need nimemuutuse käigus uut nime ei saa.

Mis puudutab mujal maailmas tuntud Coop omamärgitooteid, siis hetkel neid Eestis veel ei tule. «Esialgu on Coop Eesti omamärgitoodeteks Hüva ja Säästu, aga tulevikus ei saa välistada ka Coop omamärgitoodete lisandumist,» märkis Ivo Rull, lisades, et täna sellist otsust ei ole.

Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Jaanus Vihandi sõnul on tegemist pikalt  ettevalmistatud sammuga. «Uue nime ja logo kasutuselevõtmine võimaldab muuta grupi tegevuse ka sisemiselt ühtsemaks ja samas saame ühistegevuse eeliseid veelgi selgemini rahvale tutvustada,» ütles Vihand. Tema hinnangul ulatub nime muutmisest saavutatav majanduslik efekt igal aastal ligi paari miljoni euroni, millest võidavad ühistu kodumaised klientomanikud ja tarbijad. Samuti võimaldab see arusaadavamat rahvusvahelist suhtlust ja äri.

«Liikmesus Euro Coopis, mille osaliste iga-aastane koondkäive ületab Eesti riigieelarvet ligi kümme korda, teeb Coop Eesti tugevamaks läbirääkimistel rahvusvaheliste suurkorporatsioonidega ja võimaldab järjest enam teostada otsehankeid,» ütles Vihand, lisades, et see omakorda võimaldab meil tulevikus pakkuda oma klientidele senisest paremat kaubavalikut ja soodsamaid hindu.

Vihand kinnitas, et Coop Eesti ühistud ja äriühingud jäävad endiselt kõige eestimaisemaks jaekaubandusettevõteteks ja omandistruktuuris mingeid muutusi ei toimu. «Ühiskaubanduse omanikuks jääb jätkuvalt Eesti rahvas – meie klientomanikud. Sellega eristume selgelt kõigist teistest Eesti turul tegutsevatest jaekettidest. Samuti jääb kodumaiste kaupade eelistamine ning ühistegevuse põhimõtetest lähtuv majandustegevus meie strateegias endiselt kõige olulisemale kohale,» ütles Vihand.

Coop Eesti 2015. esimese 9 kuu müügikäive oli  364,4 miljonit eurot ning turuosa 20,7 protsenti.  2014. aastal samal ajal oli grupi turuosa 20,3 protsenti ning käive 346,1 miljonit eurot. Tänavune Coop Eesti käibekasv võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on 18,3 miljonit eurot ehk 5,3 protsenti.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles