Amet kutsub jõuluoste tehes vältima valelikke kauplejaid

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõuluostud
Jõuluostud Foto: Marina Pushkar

Tarbijakaitseamet juhib täna algava teavituskampaaniaga «Kauple ausalt. Osta targalt!» tähelepanu võimalikele ebaausatele kauplemisvõtetele jõulueelsel osturallil.

«Üksjagu heameel oli Eesti juhtivate kaubanduskettide kaptenisildadelt kõlanud lubaduse üle, millega kinnitati tarbijatele müügisaalis eksponeeritud hinna paikapidavust ka kassasüsteemi hindade erinevuse korral – elame-näeme, uus jõulueelne tõehetk on kätte jõudnud,» märkis tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste, lootes sel aastal ameti poolt palju tähelepanu saanud ebaausate kauplemisvõtete vastase võitluse mõjule.

Tarbijakaitseamet on sel aastal palju tähelepanu pööranud teavitustööle ebaausate kauplemisvõtete äratundmiseks, «õnge minekust» hoidumiseks ja ettevõtjate kampaaniakäitumise, aga mitte ainult – ka parandamiseks. Kevadisel aktiivsel müügihooajal tehtud kampaania andis suure panuse kauplejate ja tarbijate teadlikkuse tõusuks. Ameti nüüdne teavituskampaania kestab 16. novembrist kuni 20. detsembrini. «Targalt ostetud ja ausalt kaubeldud jõulukink võib lisada ostule oma võlu, vastupidine olukord seevastu võib kordades rohkem pettumust valmistada,» lisas Sooniste.

Tarbija teadlik ostkäitumine on tõhus survemehhanism ja kauplejate kauplemiskvaliteedi kasvu oluline eeldus. Amet kutsub tarbijaid suhtuma ettevaatlikkusega sellistesse pakkumistesse, mis tunduvad olevat liiga head, et olla tõsi, sest sageli see tunne ei peta. Ebaausad kauplemisvõtted on tarbijat eksitavad või agressiivsed. Eksitav võib olla nii kauba või teenuse kohta jagatav teave, konkurendiga tehtud võrdlus kui ka korraldatud tarbijamäng, mille käigus ei jagata lubatud auhindu ning «kuni kaupa jätkub» kampaaniapakkumised, mille kaup saab otsa juba esimestel päevadel või lausa tundidel.

Tarbijakaitseameti järgi on kaubareklaam eksitav siis, kui see annab eksitavat teavet kauba või teenuse koguse, tingimuste, hinna, tagastamise vms kohta, mis võib mõjutada inimeste ostuotsust valedel alustel ja põhjustada tarbijale majanduslikku kahju. Teavituskampaania «Kauple ausalt. Osta targalt!» infomaterjale ebaausate kauplemisvõtete kohta leiab veebilehelt ostatargalt.ee eesti ja vene keeles.

Veebilehele on koondatud palju erinevaid näiteid kõikvõimalike ebaausate ja agressiivsete kauplemisvõtete ja eksitava reklaami kohta, et aidata tarbijail ära tunda ja vältida ebaausaid kauplemisvõtteid. Muudki tarvilikku enimlevinud kampaaniakäitumise kitsaskohtadest on kirjeldatud veebiaadressil www.ostatargalt.ee.

Vaata ka teemakohaseid lisamaterjale:

  • «Kauple ausalt. Osta targalt!» kampaania veebileht
  • tarbijakaitseameti ebaausate kauplemisvõtete veebirubriik
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles