Tarbijakaitse kutsub ilutulestikumüüjaid korrale

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Rein Säinas/Valgamaalane

Tarbijakaitseamet rõhutab, et lõhkematerjali ning ohtlikumate pürotehniliste toodete reklaam on valdavalt keelatud ning neid müüvad ettevõtjad peaksid sellele tähelepanu pöörama.

Pürotehnilised tooted on kasutusvaldkonna ja ohtlikkuse astmete järgi jaotatud kategooriateks. Reklaamikeeld kehtib kõrgeima ohutasemega ja professionaalseks kasutamiseks ettenähtud ilutulestikule (kategooria F4), laval kasutamiseks ettenähtud pürotehnilistele toodetele (kategooria T2) ning teisi erialaste teadmistega isikute kasutamiseks mõeldud pürotehnilistele toodetele (kategooria P2). Neid võib erandina reklaamida vaid kaupleja müügikohas, erialasel näitusel, messil ja erialases trükises.

Pürotehniliste toodete reklaamile, eriti tekstilisele osale, kehtivad olulised piirangud. Reklaami koostades tuleb kindlasti jälgida, et see ei sisaldaks üleskutset toote ostmiseks, vägivalla elemente ega toodete kasutamise ülistamist ning raskesti mõistetavaid erialaseid väljendeid.

Tarbijakaitseamet koostas ettevõtjaile juhendi, et aidata neil üheselt mõista ja järgida pürotehnilise toote reklaamile seatud piiranguid. Amet soovitab kauplejail soodsale hinnale viidata võimalikult informatiivselt ning pigem vältida reklaamlauseid, sest ka soodushinnast teavitamine mõjub ostma kutsuvalt.

Näiteks toob amet sellised tegusõnad, nagu osta, hangi, soeta, tulista, lase ja muud käskivas kõneviisis ostma ja kasutama kutsuvad sõnad. Sama mõju omavad fraasid näiteks «piiratud koguses ilutulestikurakette üliodava hinnaga», «jätkub ainult kiireimatele», «kaks ühe eest», «lisage taevasse väge ja värve» ja muud taolised.

Kuna keelatud on ka pürotehniliste toodete ülistamine, siis soovitab amet vältida reklaamlauseid nagu «linna võimsaim ilutulestik meilt», «naabrist parem raketisadu», «kauneim vaatemäng» jms.

Amet pöörab veel tähelepanu, et reklaam ei tohi sisaldada raskesti mõistetavaid erialaseid väljendeid ning peab olema arusaadav keskmiselt mõistlikule inimesele, kel puudub vastava valdkonna erialane teave.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles