Praktilisi soovitusi kartuli kasutamiseks

Leib Resto & Aia kartuli-gnocchi (klimbid) praetud seente ja trühvlikastmega

FOTO: Siiri Liiva

Kuigi kartulit peamiselt keedetakse, praetakse või frititakse, on võimalik seda märksa mitmekülgsemalt valmistada.

Tellijale

«Kartul on tervislik – kartulis on C-vitamiini, kaaliumit, kiudaineid, magneesiumit, B6 vitamiini, C-vitamiini on kartulis rohkem kui apelsinis,» rääkis Eesti toidu restorani Leib Resto & Aed peakokk Janno Lepik, rõhutades kartuli puhul veel ka seda, et kartul on odav tooraine ja kõigile kättesaadav.

Erinevatest kartulisortidest rääkides tõi Lepik välja, et pudrukartuli valikul tuleks arvestada sortidega, mis keemisel kergemini katki lähevad ja on jahusemad, samas salatikartuli valikul tuleks arvestada sordiga, mis jääb koorega keemisel terveks ning on tihkema konsistentsiga. «Mõnes mõttes ikkagi on oluline valida kartul vastavalt toidule, mida me teeme,» märkis ta. Tema sõnul on kartulitoitude puhul oluline, kuidas kartulit töödeldakse.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles