Tasub teada – millal saab rehvide parim enne mööda

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Enne naastrehvide allapanemist tuleb kontrollida nende seisukorda.
Enne naastrehvide allapanemist tuleb kontrollida nende seisukorda. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Eesti Rehviliit paneb autojuhtidele südamele, et enne talverehvide alla panemist tuleks kontrollida nende seisukorda.

«Osadel autodel on rehvid juba vahetatud, ent teised sõidavad viimase hetkeni suverehvidega. Seega tuleb alati arvestada, et teie ees või taga liikleval autol võib kuluda pidurdamiseks märksa pikem maa,» rääkis  Eesti Rehviliidu tegevjuhi Kaur Kuurme. Ta lisas, et sõiduohutuse tagamiseks on libedaga oluline hoida suuremat pikivahet ning sooritada manöövreid aeglasematel kiirustel

Talverehvide puhul on oluline veenduda, et rehvid on heas korras. «Sõltumata rehvi väljanägemisest ei tohiks ühte rehvi kasutada kauem kui viie aasta vältel, sest näiteks naastrehvi kummisegu muutub ajas jäigemaks ning seeläbi kaob ära rehvi pidamine,» rääkis Kuurme. Mustri sügavus peab talverehvidel olema minimaalselt 3 mm, ent mõistlik on mõelda uute rehvide soetamisele juba enne kui rehv on sedavõrd kulunud.  Sama ohtlik kui tühjaks vajunud rehv on Kuurme sõnul ka ülerõhuga rehv, mistõttu tasub aeg-ajalt kontrollida ka rehvirõhku.

Kasutatud rehve saab vastavalt seadusele tasuta anda nii Eesti Rehviliidu kogumispunktides üle Eesti. Samuti võtavad uute rehvide soetamisel vanad rehvid tasuta vastu need rehvitöökojad, kes on ühinenud rehviliidu tootjavastutussüsteemiga. Infot rehvide utiliseerimise kohta peab oskama jagada iga rehvivahetustöökoda või rehvide edasimüüja.

Uute rehvide soetamisel soovitab Kuurme jälgida selle märgistust, mis annab infot nii rehvi pidamise, mürataseme kui ka kütusekulu kohta. Talvisel hooajal on esmatähtis veenduda, et rehvi pidamine lumel, jääl ja märjal asfaldil oleks võimalikult hea.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles