Starman vaidleb kohtus klienditoe tariifi teemal

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Starman vaidleb kohtus tarbijakaitseametiga klienditoe tariifi teemal.
Starman vaidleb kohtus tarbijakaitseametiga klienditoe tariifi teemal. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Starman pöördus Tallinna halduskohtusse vaidlustamaks tarbijakaitseameti ettekirjutust, mille kohaselt pole õigustatud tavapärasest kõrgema tariifiga klienditelefoni pakkumine lepinguliste küsimuste puhul.

Tarbijakaitseameti ettekirjutuse kohaselt maksustab Starman klienditeeninduse lühinumbrile 1770 mobiiltelefonilt helistajaid tavapärasest kõrgema tariifiga. Tarbija peab kõne eest tasuma oluliselt kallimat hinda, kui tavalisele lauatelefoni või mobiiltelefoni numbrile helistades, selgub ettekirjutusest.

Ettekirjutusega kohustas amet Starmani lõpetama tarbijatele lepinguga seotud teadete või tahteavalduste edastamiseks või seoses muude lepingu täitmisega seotud asjaoludega ühenduse võtmiseks tavapärasest ehk põhitariifist kõrgema hinnaga klienditeeninduse telefoninumbri pakkumine ning pakkuda kõikidele tarbijatele sõlmitud lepinguga seotud küsimustes ühenduse võtmiseks üksnes tavapärase lauatelefoni või mobiiltelefoni numbrile helistamise tariifiga maksustatavat või soodsaimat telefoninumbrit.

Starmani selgitused, et tarbijakaitseameti juhise alusel on klienditeeninduse jaoks kasutusele võetud ka pikk lauanumber, võimaldades klientidel valida, kumma numbri vahendusel nad ühendust võtta soovivad, on ameti hinnangul põhjendamatud ja asjakohatud.

Olukorras, kus Starman pakub klienditeeninduse telefoninumbrina kõrvuti nii pikka kui ka lühinumbrit ilma lisainformatsioonita, milleks üks või teine telefoninumber on mõeldud või kellele need on mõeldud, puudub kahtlus, et ka mobiiltelefoni kasutajad võtavad paljudel juhtudel Starmaniga ühendust, teadmata, et sellele kehtib kõrgendatud tariif.

Tuleb möönda, et lühinumber on kergesti meeldejääv ning seda on mugav kasutada ning seetõttu puudub kahtlus, et pikka ja lühinumbrit kõrvuti presenteerides on tarbija suunatud kasutama ka kallimat lühinumbrit ning tarbija vaba valiku teostamise õigust on vastava teabe puudumisega oluliselt rikutud, märkis amet ettekirjutuses.

Tarbijakaitseameti hinnangul ei õigusta tavapärasest kallima hinnaga lühinumbri kasutamist kaupleja poolt ka väited, et mobiiltelefoniteenuste jaehinnad on riiklikult reguleerimata ja seetõttu võivad mobiilioperaatorid võtta mistahes numbritele helistamise eest mistahes hinda ning kaupleja, kes lühinumbrit ühenduse võtmiseks pakub ei saa sinna midagi parata.

Tarbijakaitseameti hinnangul on kaupleja valik, millist telefoninumbrit ja millisest võrgust ta oma klientidele ühenduse võtmiseks pakub ning seega on kauplejal võimalik vältida tavapärasest kallima hinnaga telefoninumbrite pakkumist tarbijatele ühenduse võtmiseks.

Starman: tegu on põhimõttelise küsimusega

Starman selgitas oma otsust tarbijakaitseameti ettekirjutus vaidlustada sellega, et tegu on põhimõttelise küsimusega, mis puudutab suuremat osa Eestis tegutsevatest ettevõtete, asutuste ja organisatsioonide lühinumbritest.

«Starman ise infotelefoni eest tasu ei võta, antud tasu on kehtestanud mobiilside operaatorid,» märkis Starmani kommunikatsioonijuht Kristi Reiland.

Tema sõnul kehtivad sarnased tasud suuremale osale Eesti lühinumbritest, alustades kaitsepolitseist, Tallinna munitsipaalpolitseist, ID-kaardi abiliinist ja lõpetades erinevate äriettevõtete ja mittetulundusühingutega.

«Muuhulgas kehtib sarnane eritariif ka tarbijakaitseameti enda nõuandetelefonile 1330, mis küll hetkel enam aktiivselt ei tööta ja annab edasi vaid soovitust helistada pikale telefoninumbrile, kuid tõenäoliselt tuleb ka selle teate kuulamise eest sarnast hinda maksta,» nentis Reiland.

«Leiame, et tarbijakaitseametil puudub õiguslik alus lühinumbri kasutamise keelamiseks kui kaupleja poolt on avatud klientidele ühendusevõtuks ka pikk lauatelefoninumber ja hinnainfo on esitatud korrektselt,» ütles Reiland, lisades, et ELi õigus lubab kasutada lisaks pikale numbrile ka lühinumbrit juhul, kui lühinumbrile rakenduvale mõnevõrra kõrgemale hinnale on viidatud.

«TKA soovib aga keelata lühinumbri kasutamise, mis on otseses vastuolus EL õigusega. Starman kasutab lühinumbrit selleks, et pakkuda klientidele kättesaadavamat teenust,» märkis Reiland.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles