Pakifirma ei tule jõulukuul tavatööjõuga toime

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Itella Smartpost abitöötaja Tallinna Magistrali keskuse pakiautomaadi juures.
Itella Smartpost abitöötaja Tallinna Magistrali keskuse pakiautomaadi juures. Foto: Erakogu

Kuna detsember on pakisaatmise hooaeg, mil mahud kasvavad suvise ajaga võrreldes kuni kaks korda, palkas Itella Smartpost jõulueelseks ajaks appi ligi 60 hooajatöölist, kes automaati mitte mahtuvaid pakke inimestele kätte jagavad.

«Meil on mõistlikum kasutada ajutist tööjõudu, mitte investeerida jõulude tõttu kaks korda suuremasse automaadivõrku, mis suure osa aastast pooleldi tühjalt seisaks ning rendikulu nõuaks,» põhjendas Itella Smartposti tegevjuht Risto Eelmaa, lisades, et praeguse hooaja pakimahud erinevad suvisest kuni kaks korda.

See, milliste automaatide juures töötajad pakke jagavad, sõltub palju automaadi suurusest ning kasutatavusest. «Vahetult enne jõule võib abitööjõudu kohata pea iga kolmanda automaadi juures. Sel viisil hoolitseme, et kõik pakid lubatud ajal saajateni jõuaksid,» rääkis Eelmaa.

Kuigi pakifirma jaoks on jõulud aasta kiireim aeg, on samal ajal ka pakkide lubatud liikumiskiirus kõige kriitilisem – keegi ei soovi, et nende kingitused alles pärast jõulupühi kohale jõuaksid. «Oma panuse saavad siin anda ka kliendid ise – võimalusel võiks oma pakkidele kiirel jõuluajal ka võimalikult ruttu järele tulla, et uued pakid automaati mahuksid,» selgitas Eelmaa.

Paki kättesaamiseks automaadist või seal juures olevalt Itella Smartposti töötajalt tuleb tavapäraselt esmalt puutetundlikul ekraanil sisestada e-posti või sõnumiga saabunud uksekood. Seejärel saab klient paki avanenud uksega automaadist või automaadi poolt väljastatud tšeki alusel seal samas olevalt töötajalt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles