Postifirma hea tahte avaldus sai pahase vastuvõtu

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Omniva
Omniva Foto: Jaanus Lensment

Novembri viimase nädala alguses ühele tartlasele hea tahte avaldusena postipakki koju viima läinud kuller sai pakisaaja pahameele osaliseks, kuna ei andnud talle ette teada, et seda tooma tuleb.

«Mulle saadeti pakk, mis jõudis pärale 23. novembril – paki teekond Eestis on fikseeritud Omniva kodulehel kullerteenuse all,» kirjeldas Postimehe tarbijatoimetuse poole möödunud nädala alguses pöördunud tartlane Kalle Kroon. Küll aga põhjustas mehes pahameelt see, et Omniva kuller proovis talle järgmisel päeval, s.o 24. novembril kell 10.45 pakki kätte toimetada, kuid ei saanud seda teha põhjendusega, et uks on koodiga ja lukus.

«Helistasin nende kodulehe allservas oleval kullerteenuse numbril 664 3255 ja vastati, et nende kulleriks olevat harilik postiljon, kes ikka posti toob,» rääkis mees, kes ei mõistnud seda, kuidas tavaline postiljon, kes ikka posti toomas käib ja muidu saab inimestele välisukse taga olevatele postkastidele ligi, nüüd korraga välisuksest enam sisse ei saanud. «Mis siis nüüd korraga juhtus? Omnivas ei osatud selle peale vastata,» märkis mees.

Küll ei olnud see aga ainuke asi, mis mehes selle postipakiga seoses pahameelt tekitas. «Ja nagu sellest veel vähe oleks, on allpool kopeeritud Omniva teates veel üks eksitav sõnum – et seoses andmevahetuse veaga olevat rahvusvaheliste saadetiste jälgimine häiritud ja et andmeid saavat kontrollida «siin»,» kirjeldas mees, kelle sõnul ta siiski punasega kirjutatud lingile vajutades oma paki teekonda jälgida ei saanud. «Ebay internetikaubamaja kodulehelt, kust pakk mulle saadeti, on paki teekond aga ilusasti jälgitav,» tõdes ta samas.

Paki jälgimise teekond, millele pakisaaja viitas. Foto: kuvatõmmis
Paki jälgimise teekond, millele pakisaaja viitas. Foto: kuvatõmmis Foto: Kuvatõmmis

Omniva kommunikatsioonijuhi kohusetäitja Erki Varma sõnul oli mehele saadetud kirja näol tegemist rahvusvahelise maksikirjaga. «Kui selline kiri on mõõtudelt väike ja mahub postkasti, toob selle kohale kirjakandja,» selgitas Varma, lisades, et postifirma kodulehel välja toodud mõõtudest suurema kirja saab aga reeglina kätte postkontorist.

«See konkreetne kiri oli postkasti mahtumiseks liiga suur ning kirjakandja seda kanderingile kaasa ei võtnud,» selgitas postifirma esindaja. Kuna aga nende autojuht-kuller läks hiljem samasse piirkonda pakke viima, siis võttis ta ka selle maksikirja kaasa, et kliendi jalavaeva vähendada – tegemist siiski ei olnud sama kirjakandjaga, kes iga päev sinna majja kirju toimetab. «Kahjuks ei õnnestunud tal seda aga üle anda, kuna välisuks oli lukus ning kulleril koodi ei olnud,» sõnas Varma.

Mis aga puudutab rahvusvaheliste saadetiste jälgimist, siis nagu postifirma on ka varem juba teada andnud, on eelkõige häiritud USA saadetiste jälgimine. «Kuna aga meie soovitatud lingid on universaalsed, saab neid kasutada ka teiste saadetiste otsimiseks,» kinnitas Varma. Küll aga lisas ta, et AliExpressi otsing töötab ainult AliExpressi pakkide puhul – nagu oli märgitud ka ülalpool viidatud pakijälgimise teekonna alla kirjutatud märkuses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles