Maisiõlle reklaam tekitas alkokonverentsil tulise arutelu

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment videoportaali Youtube laetud A. Le Coqi maisiõlle reklaamist.
Fragment videoportaali Youtube laetud A. Le Coqi maisiõlle reklaamist. Foto: Tarbija24

Eile Tallinnas toimunud alkoholi ja alkoholireklaami mõjude teemalisel konverentsil tekitas publikus emotsioone ühe ettekande ajal näidatud maisiõlle reklaam.

A. Le Coqi Maizi reklaami tõi konverentsil näitena ära poliitika ja sotisaaluuringute ekspert Gerda Möller. Nimelt selgus tema tehtud uuringust, et antud klipp on alaealiste poolt enim nähtud televisioonis jooksnud õllereklaam.

Klipi tegevus toimub palmisaarel kaasakiskuvate tantsurütmide saatel. Lahtinööbitud särgiga noormees lööb baarileti taga tühjade maisiõllepudelite peal lusikatega taustaks mängivale rütmile kaasa, saabub napis trikoos pikajuukseline kaunitar ja asetab letile veel ühe tühja pudeli. Seejärel haarab noormees jääga täidetud ämbrist kaks õllepudelit, korgib need lahti ja ulatab ühe neiule. Nad löövad naerusui pudelid kokku, noormees pilgutab neiule silma ja siis rüüpavad mõlemad jooki.

Mölleri hinnangul oli antud reklaami puhul tegemist otseselt noortele suunatud looga, milles näidati elu lõbusa ja lihtsana. Samas leidus publiku seas ka neid, kes pidasid antud reklaami otseselt reklaamiseadust rikkuvaks.

Sellele juhtisid tähelepanu nii Tervise Arengu Instituudi direktor Maris Jesse kui ka esileedi Evelin Ilves. Nad tõid välja reklaamiseaduse punkti, mille järgi ei tohi alkoholireklaam «esitada teavet, sündmusi ja tegevust viisil, mis võib jätta mulje, et alkoholi tarbimine suurendab sotsiaalset ja seksuaalset edukust, parandab füüsilist võimekust või on tähtis mõnel elualal heade tulemuste saavutamiseks».

Konverentsi esinejate sekka kuulunud Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste märkis seepeale, et antud reklaami on nende palvel hinnanud ka eksperdid ja saadud hinnangu järgi klipp seda reklaamiseaduse punkti ei riku.

Teisalt tunnistas Sooniste, et vaatajatele emotsionaalseid lugusid jutustavaid reklaame on keeruline hinnata. Samuti on praegu kehtiv reklaamiseadus piisavalt üldsõnaline, et jätta ruumi pikale venivateks vaidlusteks ja eri poolte kaasatud ekspertide vastukäivateks hinnanguteks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles