Töötukassa maksab Estonian Airi töötajatele keskmiselt 4705 eurot koondamishüvitist
40 koondatut jääb aga ilma hüvitiseta

7. novembril 2015 lahkus Tallinna lennujaamast viimane Estonian Airi värvides lennuk, sihtkohaks Kopenhaagen.

FOTO: Erik Prozes

Kuigi eelmisel nädalal esitas Estonian Air töötukassale taotlused 129 koondatud töötajatele koondamishüvitise väljamaksmiseks, jääb 40 koondatud inimest hüvitistest ilma, kuna nende tööstaaž ettevõttes jäi viimase töölepingu järgi alla viie aasta.

Eelmisest neljapäevast kuni tänaseni määras töötukassa koondamishüvitise 129 Estonian Airi töötajale kokku summas 606 991,19 eurot brutos, mis teeb 4705 eurot keskmiselt töötaja kohta.

Töötukassa juhatuse esimehe Meelis Paaveli sõnul on see sel aastal suurim koondamishüvitiste summa, mis ühe tööandja töötajatele on makstud. «Koostöö Estonian Airiga oli väga hea, seetõttu saime hüvitise taotlused tavapärasest kiiremini menetletud ning kõik Estonian Airi endised töötajad saavad hüvitise enne jõulupühi kätte,» lisas Paavel. Töötukassa andmetel maksti osa hüvitisi välja reedel, 18. detsembril ja teine osa makstakse täna, 21. detsembril.

«Iga töötaja saab erinevalt hüvitis, mina isiklikult ei ole veel saanud – eks tõenäoliselt on saanud need, kes nädal aega tagasi lõpetasid lepingud, töölepingute lõpetamine oli meil eelmisel nädalal erinevatel päevadel,» rääkis Estonian Airi piloodina töötanud Eesti liinilendurite assotsiatsiooni ametiühingu esindaja Helen Reinhold. Ta on ka üks neist 129 koondatust, kes riigilt Estonian Airi pankrotiavaldusest lähtuvalt koondmishüvitise saab.

«Nad saavad selle minimaalse, mida töötukassa koondamise puhul seaduse järgi maksab – sõltuvalt sellest, kas tööstaaži on üle viie aasta, siis on ühe kuu palk, ja kui on üle kümne aasta, siis on kahe kuu palk – ja alla viieaastase staažiga ei saa midagi,» ütles Reinhold. Kuna riikliku koondamishüvitise suurus ja õigus seda saada on sõltuvuses tööstaažiga, on kokku 169 koondatud Estonian Airi töötajast 40 inimest, kelle tööstaaž jääb alla viie aasta, mistõttu neid koondamishüvitise saajate nimekirjas ei ole.

Reinhold märkis, et nende 40 inimese hulgas, kes nüüd ametliku tööstaaži tõttu riiklikku koondamishüvitist ei saa, on tegelikult ka kogenuid piloote, kelle üldine tööstaaž on märksa pikem kui viis aastat. «Aga kui me räägime viimasest töölepingust, siis see ei ole olnud viis aastat – ehk nad ei saa midagi,» rääkis lendurite esindaja. Küll on nendel inimestel võimalus novembrikuu töötasu suurusele hüvitisele jaanuaris, kui hakatakse suure tõenäosusega maksma otseselt pankrotihüvitisi.

Nimelt, pärast seda, kui kohus on välja kuulutanud Estonian Airi maksejõuetuse, on pankrotihalduril võimalik taotleda lisaks hüvitist tööandja maksejõuetuse korral. Maksejõuetuse ehk pankrotihüvitise eesmärk on hüvitada töötajale tööandja maksejõuetuse tõttu saamata jäänud töötasu, puhkusetasu ja töölepingu ülesütlemisel saamata jäänud hüvitised, mis on ette nähtud töölepingu seaduses.

Kuigi tavainimesele võib 4705 eurot keskmiselt inimese kohta tunduda suur summa, on pilootide kuupalka arvesse võttes siiski tegemist väikese summaga, kui arvestada hüvitatud kuude arvu. «Kes on aastaid saanud suuremat töötasu, sellel on tavaliselt seetõttu ka suuremad kohustused,» kirjeldas Reinhold. Tema kinnitusel otsivad koondatud töötajad ka uut tööd, kuid olukorra teeb raskeks asjaolu, et talvisel ajal liigub lennunduses vähe töökohti ning hooaeg algab alles kevadel.

«On piloote, kes on saanud positiivse vastuse, aga konkreetselt ei ole nad veel oma jah-sõna öelnud, kas nad lähevad nendesse ettevõtetesse, sest perekondlikult on väga raske otsustada Eestist lahkuda,» selgitas Reinhold. Ta ütles, et sellised inimesi on umbes pooled katsetel käinutest ehk 10 kuni 15 inimest. Samas märkis ametiühingu esindaja, et kes soovib ikkagi Eestiga oma tulevikku siduda, peab suure tõenäosusega võtma üldse ette elukutsevahetuse.

Eesti liinilendurite assotsiatsiooni liikmeskonna moodustavad liinilennunduses töötavad õhusõiduki meeskonna liikmed. Ühingu eesmärk on koondada ühingusse stjuardessid, stjuuardid ja liinilendurid.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles