Vaata, mida hakkasid eestlased külma saabudes massiliselt ostma

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maximas kasvas muuhulgas talviste sporditarvete müük.
Maximas kasvas muuhulgas talviste sporditarvete müük. Foto: Maxima Eesti

Kuna talv tuli Eesti elanikele üsna ootamatult, siis kasvas poodides ja tanklates ka hüppeliselt mõnede toodete müük.

«Esimese lume saabudes ehk üle-eelmisel pühapäeval kasvas Maximas lumelabidate ja autokaabitsate müük,» ütles Maxima Eesti ostudirektor Kristina Mustonen.

Eelmise nädala jooksul lund oluliselt ei lisandunud ning müük püsis Mustoneni sõnul stabiilne, kuid eile ja täna maha sadanud lumi tõstis nõudlust jälle kordades. Esmaspäevaga võrreldes kasvas lumelabidate müük 16 korda ja autokaabitsate müük kaks korda.

«Lisaks ilmestas esimese lume saabumist ka kelkude suur müügikasv. Aastavahetusele järgnenud pühapäeval kasvas kelkude müük päev varasemaga võrreldes 15 korda,» sõnas Mustonen.

Veel näitas tarbimismuutusi see, et ligi 20-kraadine külm mitmel pool Eestis tõi kaasa viiekordse tõusu sooja pesu ning ligi kahekordse tõusu kinnaste ja labakinnaste müügis. «Samuti on märgata huvi suurenemist kuumade jookide nagu tee ja kohvi ning rasvasemate toitude nagu sealiha ja part vastu,» kinnitas Mustonen.

Ka Rimi pressiesindaja Katrin Bats kinnitas, et tõelise talve saabudes tõusis oluliselt kõikide talvekaupade müük. «Mõnes kaupluses müüdi ära väga suur hulk kelkusid, liulaudu ja uiske. Väga hästi läksid kaubaks ka erinevad autokaubad, kindad ja küünlad. Samuti haaratakse nüüd enam poest kaasa küttepuid võrgus,» ütles ta. Lisaks tõusis sarnaselt Maximale oluliselt tee ja kakao müük.

«Tänane hitt on muidugi lumelabidas, mida ostetakse kordades rohkem kui varasematel  talvepäevadel. Viimase kahe nädalaga on märkimisväärselt suurenenud erinevate autolumeharjade ja jääkaabitsate müük - autotarvetest ostetakse palju veel lukusulatajaid, jääsulatajaid ja tihendite määrimiseks silikoonpulki,» rääkis Selveri kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid.

Ka Selverites kasvas kelkude ja liugurite müük ning hästi lähevad kaubaks ka sooja voodriga töökindad ja hooajariided.

«Talveperioodi müük Neste tanklates näitab selgelt, et külmade ilmade saabudes kasvab hüppeliselt diislikütuse müük, mis on ühtlasi tõestus sellele, et Neste diislikütus on karmides ilmaoludes usaldusväärne,» ütles Neste turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste.

Ka Statoil Fuel & Retail Eesti kaubandusdirektori kt Diana Veigel kinnitas, et käre pakane kergitas Statoili teenindusjaamade müüki nii mootorikütuste ja autotarvikute kui ka kuumade jookide osas.

«Kasvutrendi näitas kütuste müük – autojuhid võtsid kuulda soovitust hoida autopaak võimalikult täis ning hoolitseda selle eest, et tühja paaki ei tekiks kondensvett,» rääkis Veigel. Kõikides Statoili täisteenindus- ja automaatjaamades on müügil oleva diislikütuse külmakindlus täna -36°C, mille külmakindlust ja kindlat päritolu kliendid Veigeli sõnul ka väärtustavad.

Lisaks on Statoilis praegu hitt-tooteks aknapesuvedelik. Sealse sortimendi talvised aknapesuvedelikud on külmakindlusega -20°C ja -25°C ning hiljuti on märgatavalt kasvanud just viimase müük.

Populaarseteks toodeteks olid kõik talvised autotarvikud: käivituskaablid, jahutusvedelikud, kraabitsad, lumelabidad ja -harjad, luku- ja aknasulad, sest kõigi nende müük kasvas mitmekordselt.

«Omaette rekordi tegi ka kuum tee – eelmisel nädalal müüsime kuuma teed kaks korda rohkem võrreldes tavapärase müügiga,» rääkis Veigel.

Ta kinnitas, et Statoili Eesti teenindusjaamades algab talveks valmistumine juba vara ning jälgitakse ka ilmaprognoose, mistõttu oli ettevalmistus talvekaupade müükide kasvuks hea.

Olerex turundusjuht Janne Laik ütles, et kõige enam suurenes Olerexi tanklates autoakude, jahutusvedelike, õli- ja kütuselisandite, töökinnaste, kuumade jookide ja võileibade ning pähklite ja näkside müük.

«See tõi endaga kaasa mõnes tanklas olukorra, kus kaup oli ajutiselt otsas, kuna niivõrd hüppelist nõudlust ei osanud me ette prognoosida. Markantsemaks näiteks on õli- ja kütuselisandite 11-kordne müügitõus,» lisas Laik.

Ka Alexela tanklates oli külma aja saabudes märgata mitmete toodete müügi kasvu. «Kordades on müük tõusnud järgmiste toodete puhul: diislilisandid, jahutusvedelikud, käivitusvedelikud, lumeharjad, lukusulad, jääkaabitsad, käivitusjuhtmed - tooted, mis aitavad külma, lume ja tuisuga toime tulla,» sõnas Alexela turundusjuht Kadri Ambos.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles