Libedus pealinna uutes trammides saab peagi lahenduse

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärast trammitee rekonstrueerimist hakkavad ka Kopli suunal sõitma uued trammid.
Pärast trammitee rekonstrueerimist hakkavad ka Kopli suunal sõitma uued trammid. Foto: Mihkel Maripuu

Talve saabudes on märgatavalt libedamaks muutunud ka Tallinna uuete trammide põrandad, mistõttu on Tallinna Linnatranspordi AS hakanud kiirelt ka probleemile lahendust otsima.

«Otsime praegu ehitajaga lahendust sellele,» ütles Tallinna Linnatranspordi ASi juhatuse esimees Enno Tamm, kinnitades, et ettevõte on täiesti teadlik probleemist, millega on külmade ilmade saabudes pidanud silmitsi seisma pealinnas uute Hispaania trammidega reisijad. «Peamine eesmärk on see probleem lähiajal likvideerida – tuleb tunnistada, et jah, see on täna probleem,» sõnas Tamm.

Postimehe üleskutsele jagada kogemusi kohtadest, kus talve saabudes on põrandad ebatavaliselt libedaks muutunud, vastas ka mitu tallinlast, kes kurtsid, et on sellega viimasel ajal sagedasti kokku puutunud ka Tallinna uutes trammides. «Uute trammide-busside põrandad võivad olla väga libedad – ega Hispaaniast tehtud trammide puhul pole sellist ohtu ette näha osatud ja mingeid matte vms ka ei kasutata,» tähendas üks pealinlane. Teine täpsustas, et bussides on siiski olukord normaalne, küll aga on uued trammid ja trollid nii libedad, et seista neis ei kannata.

Tallinna Linnatranspordi esindaja kinnitusel pöörati juba uusi tramme tellides tähelepanu sellele, kuidas nad külmas kliimas hakkama saavad. «Ma usun, et selle libeduse peamine põhjus ei ole põrandakatte füüsikalised omadused, vaid uksealuse pinna küttekonstruktsioon ja selle vähene suutlikkus,» tähendas Enno Tamm. Ta lisas, et see omakorda kandub üle kogu uksealusele mõnevõrra kaldu olevale pinnale.

Kuna sellele lahenduse leidmine käib garantiiremondi alla, siis on juba kolmes-neljas trammis ehk viiendikul uutest trammidest asi korda saanud ning hetkel tehakse tööd ülejäänud veeremi kallal. «Aga see sõltub eelkõige ehitajast – nende probleemidega tegelevad Hispaania firma CAF töötajad,» märkis Tallinna Linnatranspordi ASi juhatuse esimees.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles