Suure perega mõnusalt reisima

Suur auto on ühtviisi mugav nii suusatajatele, lumelauduritele kui ka surfaritele.

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Kui sul on suur pere, on sul vaja suurt autot. Kui sul on aga suur reisimist armastav pere, siis on sul vaja suurt autot, mille saab lihtsate vahenditega muuta ratastel koduks – olgu see siis mahtuniversaal või koguni kaubik. Pakid pere kokku ja sõidad, kuhu hing ihkab.

Möödunud aasta algul lõi internetis laineid elukutseline pesapallimängija Daniel Norris. Aastaid tagasi, täpsemalt 2011, tegi tollal 18aastane mees lepingu Toronto Blue Jaysi klubiga. Koos lepinguga tuli arvestatav püsipalk, sellele lisaks kohe kätte kaks miljonit dollarit boonust. Enamik noori kulutaks selle raha tõenäoliselt luksusele. Daniel aga soetas Volkswageni 1978. aasta mikrobussi. Just sellesama, mis oli hipiliikumise üks sümboleid ning on kesksel kohal muuhulgas «Scooby Doo» multikas.

Daniel Norris ei ostnud seda väikest bussi mitte ainult ringisõitmiseks, vaid ka seal elamiseks. Eelmise aasta hakul oli Danieli koduks endiselt sama mikrobuss ning mees õnnelikum kui eales varem. «Ma eelistan lihtsat eluviisi,» mainib ta napisõnaliselt.

Oma mobiilsele kodule, millega mees hooaja vaheaegadel mööda Ameerikat ringi rändab, on ta soetanud päikesepaneelid, voodi ja veel mõned lisad. «Mul on siin päikeseenergial töötav väike köök, kus ise toitu valmistan,» ütles ta väljaandele American Baseball.

Van lifestyle on eriti levinud muidugi soojema kliimaga paikades, kus autos ööbides ei pea muretsema jäätuva nina pärast. Surfarid tulevad esimesena meelde. Kui mikrobussides elavad hipsterid on tavaliselt muretud maailma näha ihkavad vallalised, siis põhjamaades eelistavad maht-universaale pigem suuremad pered, kus autosse on vaja pakkida neli või rohkem last. Laadid suusad, lumelauad, kelgud ja naerusuud peale ning sõit talverõõme nautima võib alata!

Legendaarse mikrobussiga võrreldes on tänapäeva mahtuniversaalid ja väikebussid muidugi kui öö ja päev. Need on täis mugavusi ning neid on võimalik kohandada väga erinevateks olukordadeks ja vajadusteks. Müügisalongist veerevad need tavaliselt välja suhteliselt universaalsetena, mõelduna kas inimeste või kaupade veoks, kuid samas on võimalik sõidukit suurel määral ümber ehitada, et see vastaks ka spetsiifilisematele nõudmistele. Olgem ausad – tavalisse sedaani ikka kööki sisse ei ehita. Aga mahtuniversaali juba ehitab.

Mahtuniversaalides on tavaliselt kuni üheksa istekohta inimeste veoks. Olenevalt tootjast ja mudelist on võimalik istmeid ümber paigutada, luues nii just oma vajadustele vastava sõiduki. Neid istmeid, mida ei lähe vaja, saab kokku klappida, suurendades nii kaubaveoks vajalikku mahtu.

Kaubikute ja mahtuniversaalide üheks eeliseks ongi see, et poes autot valides saab seda tihtilugu olulisel määral enda vajaduste järgi tellida. Aktiivsele ja palju liikuvale perele võiks olla meelepärane kahe istmereaga sõiduriist, kus teise istmerea taga on avar pakiruum. Sinna saab panna pikemaks reisiks ja ööbimisteks vajaliku kraami.

Sellise autoga on hea ka tööülesandeid täita, sest kauba ja töövahendid saab panna pakiruumi. Pereisale – aga miks mitte ka -emale – tagab selline auto suhteliselt muretu asjaajamise, sest ei eelda autos ümberseadistamisi ja -paigutamisi, sõiduriist on pidevalt kasutusvalmis olukorrast sõltumata.

Tulles aga tagasi autoga reisimise juurde, siis siin muutub väga oluliseks sõidumugavus. Seda nii autojuhi seisukohalt, kes hindab head juhitavust ka keerulistes olukordades, kui ka lähtuvalt kaasreisijate vaatenurgast, kellele on oluline mugav istumisasend. Mahtuniversaalidel ja kaubikutel on istumisasend mõneti sarnane maasturite omaga – ajalooliselt on need olnud pigem püstised, tehes pikema sõitmise ebamugavaks. Nii nagu on arendatud maastureid, on kõigi autosviibijate sõidumugavust parandatud ka kaubikutes. Tänu sellele võib uute suurte autodega võtta ette ka päris pikki teekondi, muretsemata sõidumugavuse pärast.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles