Nutitelefonide algseaded suunavad kasutama tasulist netiühendust

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nutitelefonide kasutaja peaks olema telefonist nutikam.
Nutitelefonide kasutaja peaks olema telefonist nutikam. Foto: SCANPIX

Nutitelefonide tootjate poolt sätitud algseaded suunavad teadmatut kasutajat tasulist andmesideühendust tarvitama, kirjutas tarbijakaitse oma veebilehel.

Nutitelefonidega netis surfamine eeldab kas traadita internetiühendust ehk WiFit või mobiilset andmesideühendust. Tasub tähele panna, et kui mobiiltelefon võimaldab internetiühendust WiFi kaudu, siis on see koduses võrgus või kõigile kasutamiseks avatud levialades tasuta, kuid kui kasutada mobiilset internetiühendust, siis pakub seda mobiiltelefoniteenuse osutaja tasulisena.

Arve toob ebameeldiva üllatuse

Tootjad on telefonid algseadistanud nii, et mobiiltelefoni kasutajal oleks automaatselt võimalik saada mobiilne internetiühendus, mida sideettevõtetena pakuvad Eestis näiteks EMT, Tele2, Elisa. Paraku on inimesi, kes automaatsest mobiilsest internetiühendusest teadlikud pole ning kasutavad enese teadmata tasulist internetti.

Ehkki tasuta traadita WiFi internetiühenduse leviala Eestis on üpris lai, ei kata see veel kaugeltki kõiki piirkondi ning nii võib juhtuda, et kui telefoni kasutaja on tasuta WiFi-levialast väljas, otsib telefon automaatselt tasulist mobiilset internetiühendust. See kõik on muidugi väga mugav, kuid seda vaid kasutajale, kes on selle maksumusest teadlik. Need, kes pole eelnevalt põhjalikult tutvunud sideteenuse hinnakirjaga ning toote kasutusjuhendiga, võivad hiljem saada telefoniarve näol ebameeldiva üllatuse.

Kuidas automaatset ühendust piirata?

Telefonimudelite tootjapoolne ülesehitusloogika ei pruugi teiste telefonitootjatega kattuda, mistõttu on tarvis kindlasti enne kasutamist läbi lugeda kasutusjuhend ka neil, kes arvavad telefone tundvat nagu oma viit sõrme. Telefoni automaatsele internetiühendusele saab kasutaja nö käe ette panna ka ise, kuid alati ei pruugi see olla kõige lihtsam toiming või õnnestuda.

Näiteks algseadmete taastamise korral võib telefon taasühendust otsida internetiga, mis tähendab, et seadeid tuleb uuesti muuta. Viimane ei pruugi telefonikasutajale olla sugugi lihtne toiming. Kannatlikematel on soovitatav uurida põhjalikumalt kasutusjuhendit ning kui sellest ei piisa, küsida nõu ja abi ka vastavatest foorumitest.

Kindlam variant on lasta telefon seadistada soovimatu interneti eest oma telefonioperaatori juures, kuid paraku küsib nii mõnigi neist Eestis selle nende jaoks lihtsa liigutuse eest teenustasu.

Kasutaja peaks olema telefonist nutikam

Hilisemate ebameeldivuste ennetamiseks paneb tarbijakaitse mobiilikasutajatele südamele, et nad oleksid mobiiltelefoni valides teadlikud selle funktsioonidest ja võimetest. Samuti tuleb konsulteerida müüjaga ning küsida kindlasti selle kohta, kas telefon võimaldab automaatset internetiühendust.

Kui aga telefonil on enamik funktsioone sellised, mida ostja tegelikult ei vajagi, tuleks ehk valida enda jaoks sobilikum sidevahend. Lõppude lõpuks ei soovi ju keegi olukorda, kus telefon on selle kasutajast peajagu nutikam.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles