Rimi selgitab: miks peidetud alkoholiriiuli juures on ikkagi õlu koos krõpsudega

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uue Mustamäe Keskuse Rimis on alkohol rohkem peidutud kui teistes kaupluseketi supermarketites.
Uue Mustamäe Keskuse Rimis on alkohol rohkem peidutud kui teistes kaupluseketi supermarketites. Foto: Rimi

Kuigi Rimi andis täna hommikul teada, et Mustamäe Keskuses avatud supermarketis on praegu menetluses oleva alkoholiseaduse valguses alkohol teistest kaupadest rohkem eraldatud, tekitab uus paigutus siiski mitmeid küsimusi.

Mis Mustamäe Keskuse Rimi uue alkoholipaigutuse puhul küsimusi tekitab, on asjaolu, et riiuli, mille taha alkohol on nüüdsest peidetud, ühes otsas on kõrvuti õlled koos kartulikrõpsudega ning teises otsas kaalukommid koos mahlapakkidega.

Samas kaupmeeste liidu koostatud juhendis on aga kirjas, et alkohoolsed joogid tuleb paigutada piisavalt selgesti eraldi muudest kaupadest, sh karastusjookidest. «Arvestades seda, et jaemüügis on alkoholi sisaldavaid jooke, mille puhul ei saa ostja esmapilgul olla kindel, kas tegemist on alkohoolse joogi või mingi muu joogiga, näiteks karastusjoogiga,» seisab juhendis.

Ka on Tallinna linn seadnud täiendavad piirangud alkoholimüügile, kus muuhulgas on sätestatud, et kaupluses peavad alkohoolsed joogid olema paigutatud mittealkohoolsetest jookidest ja muudest kaupadest eraldi ning alkohoolseid jooke ei tohi selvekaubanduse vormis müügiks välja panna kaupluse müügisaali eri kohtadesse.

Uus alkoholiseaduse eelnõu näeb aga ette, et alates 2018. aastast on alkohol supermarketites üldse eraldi osakondades, kus siis alkohol sõna otseses mõttes peidetakse läbipaistmatute seinte taha. Juba 2017. aastast tahab sotsiaalministeerium üle-eestiliselt kehtestada tingimuse, et alkohol on muudest kaupadest selgesti eraldatud ehk erinevatel riiulitel.

«Kuskilt peab ju alkoholiosakonda sisse saama, mistõttu on ta paigutatud selliselt, et kui inimene hakkab poest väljapääsu poole jalutama, siis on sinna võimalik siseneda kolmest avausest,» selgitas Rimi pressiesindaja Katrin Bats, miks nende lahenduse puhul ei ole veel otseselt tegemist alkoholi seina taha peitmisega.

«Ühes kohas on loomulikult nii, et sa näed alkoholiosakonda – ta on osaliselt kaetud, need krõpsuriiulid on seal ees –, ja ma tunnistan, et kui ma täna seal käisin, siis ühest kohast ma ise võtaksin need alkoholi otsariiulid ka ära,» sõnas Rimi esindaja. Ta lisas, et rääkis seda ka kaupluste töötajatele, mistõttu muudetakse lähiajal nende toodete asetust. «Kõik said aru, et see oli meie enda rumalus, et see alkohol sai sinna nurga peale niiviisi pagutatud,» tõdes ta.

Mis aga puudutab mahlade paigutamist kõrvuti alkoholiga, siis see sai juba täna hommikupoolikul kaupluses muudetud. «Seda ma tuvastasin ise ka pildi pealt,» nentis Rimi esindaja. Küll aga pidas ta veel vajalikuks rõhutada, et Rimi ei olegi praegu rääkinud alkoholi täielikust eraldamisest, mistõttu ongi appi võetud krõpsuriiulid, mille tagant alkohoolsed joogid leiab.

«Me ei pannud sinna seina ette – me panime sinna riiiulid ette, kus on kaubad peal,» selgitas Bats, lisades, et sellist paigutust, kus alkohol oleks täielikult teistest kaupadest eraldatud ei ole seniajani veel üheski teises kaupluses kasutusele võetud. «Me ei saanud ju päris kinni ka panna, et keegi sinna üldse ei lähe,» tähendas Rimi esindaja, viidates sellele, et kaupluse eesmärgiks on ennekõike ikkagi müüa kaupu, mitte takistada neile ligipääsu.

«Praeguse kaupluse ja paigutusega me testime ning katsetame – me ei ole seda enne teinud ja loomulikult me võime eksida – nagu tänagi selgus,» lausus Katrin Bats, lisades, et neid asju, mida on võimalik paremini teha, supermarket kindlasti ka teeb. «Selles mõttes on ta kindlasti edasiminek sellest, kus sa võisid sada protsenti seda alkoholi näha ja osta,» sõnas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles