Toidukonkursi võitjad muutuvad paljude maitse-eelistusteks (1)

Kerli Kivistu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Gurmeeklubi Saaremaa või karulauguga.
Gurmeeklubi Saaremaa või karulauguga. Foto: Toiduliit

Toiduliit selgitab juba 22. korda välja parima uudistoote, mis pärjatakse tiitliga eesti parim toiduaine 2016. Möödunud aastate konkursivõitjate sõnul on pälvitud kuldmärk andnud toote müügile suurt hoogu, kui toodet piisavalt tarbija ootustest lähtudes kaasajastatakse.

Valio Eesti turundusdirektor Krista Kalbin sõnas, et 2015. aasta konkursivõit ja toiduliidu tehtud reklaam kauplustes tagas näiteks selle, et Gefiluse cappuccino-keefir on täna jätkuvalt üks populaarsemaid pudelikeefireid.

Nišitootest turuliidriks

Sama efekti tõestas ka 2014. aasta konkursi võitja, Farmi Kreeka jogurti sarja edukas käekäik. «Naturaalne Kreeka jogurt, mille turuletoomisega võtsime tegelikult tohutu riski, kasvatas konkursijärgselt müüki 2,3 korda ning ka terve Kreeka jogurtite sari kasvas muljetavaldavad 1,5 korda,» rääkis Farmi turundusjuht Ruta Kallaspoolik. Ta lisas, et naturaalne Kreeka jogurt on tänaseni AC Nielseni andmetel Eesti müüduim maitsestamata jogurt.

Võidutoodete pikka iga tõestavad Leiburi Rukkipala ja Saku Kulla edulood. Rukkipala, mis võitis 2004. aasta konkursil nii oma kategooria hõbemärgi kui ka «Eesti parim toit tervisele 2004» kuldmärgi, tõusis konkursijärgselt Eesti populaarseimaks palaleivaks.

«Tõime Rukkipala turule 2003. aasta märtsis ning kuigi enne seda olid turul mõned analoogid, olid koorikleivad pigem ebapopulaarseid,» sõnas Leiburi tootejuht Illi Pikk, kelle sõnul rukkipala unikaalne struktuuri ja maitse kooskõla võitis kohe tarbijate südame ning pälvis tunnustuse ka konkursil. Ta lisas, et seetõttu kannab Rukkipala ka täna, 12 aastat hiljem jätkuvalt uhkusega pakendil Parima Toiduaine märke.

Edu eeldab toote arendamist

Ka täpselt 10 aasta eest Eesti Parima Toiduaine tiitli pälvinud Saku Kuld võetakse ka tänaseni hästi vastu. «Saku Kuld on meie esindusõlu, mille turuosa kasvab ja aina rohkem õllesõpru eelistab just seda marki,» rääkis Saku turundusjuht Kadri Ärm.

«Võtsime paar aastat tagasi kasutusele nõudliku Saksa õllepruulimisseaduse nimega Reinheitsgebot ehk Purity Law, mis sätestab õlle valmistamisele väga ranged 16. sajandist pärinevad pruulireeglid,» lausus Ärm. Ta nentis, et selle kohaselt võib parima kvaliteediga õlu koosneda vaid kolmest komponendist – vesi, humal ja odralinnas.

Teine suurem täiendus oli Kulla pruulimine väiksesse ja käepärasemasse 0,33 l pudelisse ajal, mil kindel õlleturu standard oli 0,5 l pudel. «Just sellises pudelis leidis filtreerimata Saku Kuld tunnustust 2013. aasta konkursil,» rääkis Saku esindaja.

Hoogu väiketoodetele

Mullusel konkursil parima Põhja-Eesti väiketootja tiitli pälvinud «Saaremaa vöi karulauguga» tootja Gurmeeklubi OÜ tegevjuht Peeter Tava kinnitas, et tiitel andis lisakindlust, et meeskond on tegemas õiget asja.

Selgus, et Gourmet Clubi kaubamärgi all poelettidelt leitavad maitsestatud hummuste sarja areng ja müügiedu sai suures osas hoo sisse just sellest konkursivõidust. «Ka 2012. aastal parima toiduaine tiitli võitnud Caesari kaste on veel neli aastat hiljemgi meie esikolmikusse kuuluv müügitoode ja  karulauguga maitsevõi sai tänu konkursivõidule ning toiduliidu reklaamikampaaniale ka lisatähelepanu uute ja vanade klientide hulgas,» kinnitas Peeter Tava.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles