Aprillis saab alguse aeganõudev raudteeremont

FOTO: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Suvehooajal tehakse raudtee rekonstrueerimistöid Tapa-Tartu ja Liiva-Rapla lõigul. Raudtee remont toob kaasa muudatusi rongide sõiduplaanides ja mõnede reiside osalise bussidega teenindamise.

«Elron teeb kõik endast oleneva, et raudtee remondist tulenevaid ümberkorraldusi sõiduplaanis minimaalsena hoida ning et hoolimata remondist rongiliiklus või seda asendav bussiühendus parimal võimalikul moel toimiks. Loodame mõistvale suhtumisele ning pakume omalt poolt soodsamaid hindu,» ütles Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo.

Kongo sõnul on lähenevad renoveerimistööd raudteedel rongiliikluse paranemise seisukohalt vajalikud, sest need loovad eeldused sõidukiiruse suurendamiseks ja reisiaja lühendamiseks tulevikus.

Remondid Tapa-Tartu raudteelõigul

Alates 5. aprillist alustab AS Eesti Raudtee remonte Tapa-Tartu raudteelõigul Kaarepere jaama ja Kärkna-Tartu jaamavahe rekonstrueerimisega. Jätkub eelmisel aastal alanud kapitaalremont, mille käigus vahetatakse välja kogu raudtee pealisehitis (ballast, rööpad, liiprid), vajadusel laiendatakse muldkeha ja suurendatakse kandevõimet ja remonditakse ülesõidukohad (katte vahetus, tõkkepuud). 

Remondiaegse sõiduplaani koostab Elron koos Eesti Raudteega, arvestades reisijate huvidega võimalikult suures mahus. Neljal päeval nädalas (E, K, R, P) toimib rongiliiklus täies mahus. Vaid teisipäeviti, neljapäeviti ja laupäeviti asendatakse rongid päevasel ajal osaliselt bussidega, hommikusi ja õhtusi reise teenindatakse ka neil päevil rongidega. Esmajärjekorras asendatakse rongireisid bussidega Tabivere-Tartu ning Jõgeva-Tartu lõikudel.

Remondid Liiva-Rapla raudteelõigul

Alates 18. aprillist alustab Edelaraudtee Infrastruktuuri AS kapitaalremonti Liiva-Rapla raudteelõigul. Remondi käigus vahetatakse välja või rekonstrueeritakse kogu raudtee pealisehitis (ballast, rööpad ja liiprid), samuti remonditakse ülesõidu- ja ülekäigukohad, sillad ning truubid, lammutatakse viadukt Valdeku raudteeülesõidust umbes 800 meetri kaugusel Kiisa suunal. Saku, Aandu ja Lohu raudteeülesõidud saavad täiendava automaatse foorisignalisatsiooni. Tööde tulemusena tõuseb rekonstrueeritava 45-kilomeetrise lõigu võimalik sõidukiirus 120 kilomeetrini tunnis ning pikkrööbaste kasutuselevõtmine alandab müra ja vibratsiooni.

Reisijate huvidest lähtuvalt toimib tööpäeviti rongiliiklus täies ulatuses. Selle võimaldamiseks teostab Edelaraudtee töid valdavalt öisel ajal. Rongiliiklus katkestatakse vaid nädalavahetusel, kui rongid asendatakse bussidega 30 järjestikuseks tunniks laupäeva hommikust pühapäeva pealelõunani.

Rongisõitu planeerides palub Elron jälgida aktuaalset infot kodulehelt ja infostendidel. Remondiaegsed sõiduplaanid avaldatakse kodulehel ja infostendidel niipea, kui uued sõidugraafikud on koostatud. 

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles