Tele2 internetipakett ajas kliendi segadusse (3)

Kerli Kivistu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Marko Saarm / Sakala

Tele2 klient Martin ostis eelmisel kuul internetipaketi, kuid mõned päevad hiljem teatati talle, et kogu maht on kasutatud. Mobiilioperaatori väitel polnud klient piisavalt valitud internetipaketi tingimustega tutvunud.

Tele2 Eesti pakkus veebruari kuus 4G (30GB mahupiiranguga) interneti poole soodsama hinnaga, täpsemalt 7,50 euro eest kuus. Paketi soetanud Martin sõnas, et esialgu toimis kõik hästi. «Interneti kiirus oli hea ja seega proovisin ka suuremaid faile üles ja alla laadida,» sõnas mees.

«Üllatuseks tuli see, kui mõned päevad hiljem teatas Tele2, et kogu maht on kasutatud ning interneti tuleb juurde osta,» sõnas meesterahvas. Martin selgitas, et allalaetud mahtu oli kasutatud kuni 15GB. «Kontrollisin seda hiljem ka ruuterist ja seetõttu helistasin kohe Tele2 ja küsisin, kuidas saab olla maht täis ja kui palju ma siis kasutanud olen,» meenutas Martin. Vastuseks tuli ettevõttelt, et nemad ei saa vastata palju klient seda kasutanud on, kuid seda tuleb juurde osta, kui klient soovib veel internetti kasutada.

Martin arvas, et säärane sooduspakkumine oli pigem kliendi petmine. «Selgus, et mahupiirangu hulka loetakse nii üles kui ka allalaadimine, aga seda kuskil lepingutes kirjas ei ole,» rääkis mees. Ta lisas, et samuti polnud kuskil kirjas, et mahu täitumisel piiratakse internet täielikult. «Eelnevatest kogemustest tean, et piiratakse kiiruseid, aga eluks vajalikud toimingud on ikka võimalik selle internetiga teostada,» sõnas mees.

Martini sõnul oli kõige hullem kogu loo juures see, et leping oli tähtajaline ja lõpetades küsiti mehelt leppetrahvi, mida ta polnud nõus maksma. «Nüüd järele mõeldes tundub imelik, kuidas saab teha lepingu tähtajaliseks, kui ma ühtegi seadet neilt ei soetanud, ainult SIM-kaardi?» küsis meesterahvas nõutult. Ta lisas, et Tele2 on mingisugune lepingu lisa, mis ei ole kättesaadav tavakliendile ning seda ei lisata ka tavalepinguga kaasa, kui mõnda teenust sõlmida.

«Õnneks mina sain enda tähtajalise lepingu lõpetatud, aga ma usun, et minusuguseid kliente on veel, kellel hetkel puudub võimalus antud leping lõpetada ning Tele2 Eesti ainult korjab raha iga kuu, sest inimesed ei tea enda õigusi,» märkis Martin.

Tele2 kommunikatsioonijuht Egle Merbachi sõnul loetaks internetipakettide mahupiirangu sisse alati nii üles- kui allalaadimiseks kasutatud andmemahtu. «See on tavapärane praktika ning ka lepingutingimustes pole kusagil välja toodud, et andmemahu hulka loetakse kas ainult üleslaadimine või ainult allalaadimine,» selgitas Merbach.

Ta märkis, et lepingutingimustes on selgelt välja toodud, et mahu täitudes interneti kasutamine piiratakse (4G pakettide teenuse kasutamisel kehtib 4G pakettides kehtestatud kasutamise mahu piir, mille täitumisel piiratakse interneti kasutus). Kiiruse piiramist rakendati eelmise põlvkonna 3G pakettide puhul ning selliste pakettide lepingutingimustes oli selgelt välja toodud, et mahu täitudes piiratakse kiirust teatud arvule megabittidele sekundis.

«4G pakettide puhul me kiiruse piiramist enam ei rakenda, kuna kiiruse piiramise puhul ei saa kliendid sageli aru, et nad on mahu ära tarbinud ning nende interneti kiirus on just sellel põhjusel väga madalale tasemele piiratud,» täpsustas Merbach. Ta lausus, et kõikidel klientidel, kes on lepingus sätestatud mahu ära tarbinud, on võimalik tellida internetitoimingute tegemiseks juurde lisamahtu.

Selgus, et kõnealune klient liitus Tele2 internetipaketiga kampaania ajal, mille raames sai ta paketilt 50 protsenti hinnasoodustust ning kampaaniasoodustusega kaasnes 12-kuuline tähtajaline leping, mis oli Merbachi sõnul selgelt toodud välja selle kampaania tingimustes. «Kampaania raames on võimalik soetada 4G Internet arvutis Standard pakett 12-ks kuuks tavahinnast 50 protsenti soodsamalt ja kampaania raames sõlmitud lepinguga kaasneb 12-kuuline tähtajaline kohustus,» märkis Merbach.

Ta sõnas, et antud juhul pole klient paraku piisaval määral tutvunud valitud internetipaketi ja kampaania tingimustega, mille raames ta lepingu sõlmis. «Tema internetiteenus töötas korrektselt ja vastavalt lepingutingimustes sätestatule,» sõnas Merbach.

Tele2 soovitab kõigil klientidel arusaamatuste vältimiseks alati tutvuda lepingutingimustega ning arvestada internetipaketi valikul oma reaalsete tarbimisvajadustega. «Antud klient soovis laadida üles ja alla ülisuuri faile, et tema valitud internetipakett ei võimaldanud sellises mahus internetikasutust,» märkis Merbach.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles