Meili teel kaardiandmete küsimisel on tegemist pettusega

Kerli Kivistu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kurjategijad saadavad inimestele liba e-kirju või teevad võltsveebilehti, meelitades sealtkaudu isikuid oma kaardiandmeid avaldama.
Kurjategijad saadavad inimestele liba e-kirju või teevad võltsveebilehti, meelitades sealtkaudu isikuid oma kaardiandmeid avaldama. Foto: Kaarel Tigas / Õhtuleht

Swedbanki digitaalsete teenuste osakonna juhataja Agnes Oidsalu sõnul saab panganduses välja tuua kaks peamist petuskeemi, mille nimi on inglise keeles skimming ja phishing.

Nende skeemide abil üritatakse klientide rahalistele vahenditele ligi pääseda, vahendab Kuulutaja. «Esimene on kliendi pangakaardi andmete kopeerimine, mille tarbeks paigaldatakse pangaautomaadi või makseterminaali külge seadeldis, mis salvestab nii maksekaardi PIN -koodi kui ka magnetribal olevad andmed,» ütles Oidsalu.

«Phishing'u ehk õngitsemise puhul saadavad kurjategijad inimestele liba e-kirju või teevad võltsveebilehti, meelitades sealtkaudu isikuid oma kaardiandmeid avaldama,» rääkis Oidsalu.

Kuigi alles möödunud nädalal mõisteti Rakvere kohtumajas kopeerimisseadme paigaldamise eest järjekordne kurjategija süüdi, peab Oidsalu selliseid juhtumeid üsna harvaesinevaks, sest pangad on tõhustanud oluliselt pangaautomaatide turvalisust.

Refereeritud artiklit saab lugeda Kuulutajast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles