Katse: kas uue põlvkonna nutikassa kiirendab poeskäiku

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Tallinnas Raudalu Konsumis võeti eelmisel nädalal esmakordselt kasutusele uue põlvkonna nutikassad. Seetõttu käisime uurimas, kui kiiresti on võimalik nendega ostu sooritada ja kuidas uued seadmed täpselt töötavad.

Nutikassat saab kasutada ainult Säästukaardi või Säästukaart Plussiga, mille peab ostu sooritamiseks ekraani kõrval registreerima. Pärast seda saab klient valida sobiva keele ja seejärel annab süsteem märku, millist pulti poodlemiseks kasutada võib. Samuti saab enne ostude sooritamist soetada spetsiaalse koti, mis kinnitub ostukäru külge ja kuhu on mugav tooteid panna.

Nutikassa näol on tegemist puutetundliku pihuarvutiga, mida on mugav käes hoida ja mis justkui kõik vajalikud tooted välgukiirusel läbi piiksutab. Kui saalis selgub, et oled piiksutanud kaupa, mida tegelikult ei soovi, siis saab vajadusel nutikassast tooteid kustutada. Selleks tuleb vajutada ekraanil vastava kauba peale ja seejärel miinusmärki. Sama lihtsalt saab ilma skaneerimata kaupa juurde lisada.

Samuti on seadmetele tulemas spetsiaalne allahinnatud toodete skaneerimissüsteem, tänu millele ei pea klient enam toodet kaks korda skaneerima ning vajalik pole ka teenindaja sekkumine. Kuna kasutasin sellist süsteemi poodlemisel esmakordselt, siis minu poeskäiku antud seade ei kiirendanud. Kui nutikassa kasutamine harjumispäraseks muutub, siis suuremate ostude sooritamisel vähendab see kindlasti kassas tekkivaid järjekordi.

Coop Eesti juhatuse esimehe Jaanus Vihandi sõnas, et kui seni on suured kaubandusketid pakkunud klientidele pelgalt skaneerimispulte, siis mitmetes Konsumites ja Maksimarketites võib juba selle aasta teises pooles kuvada Nutikassa seadmete abil ostunimekirju, vaadata sooduspakkumisi ning eesmärk on jõuda ka mobiilsete makseteni.

Vaata lähemalt videost.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus
Tagasi üles