Eestis on 153 000 mobiilsest krediitkaardist huvitunud inimest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mobiilsete makselahenduste vastu tuntakse aina rohkem huvi
Mobiilsete makselahenduste vastu tuntakse aina rohkem huvi Foto: iStockPhoto

Visa Europe’i hiljutine uuring väidab, et aastaks 2020 maksab iga viies eurooplane mobiiliseadmega. Seda kinnitab ka AS Bigbanki läbiviidud uuring, kust selgus, et Eestis on 153 000 mobiilsest krediitkaardist huvitunud inimest.

Arvestades, et Eestis on täna 340 000 plastikust krediitkaarti, on selge, et huvi uudsete maksetehnoloogiate vastu on suur. Huvi kasvu üheks suuremaks katalüsaatoriks on olnud loomulikult nutitelefonide areng. 2015. aasta lõpus oli juba 82% müüdud mobiiltelefonidest just nutitelefonid.

Igapäevased teenused, nagu transport, meelelahutus, kaubandus, pangad, kooliteated, meedia, on kõik kolinud nutitelefoni. Inimeste jaoks on tähtis saada vajalikul hetkel mugavalt ja kiiresti infot või otsustada oma ostude üle. Näiteks, kui varem oli kindel valik reisile minnes osta reisipakett reisibüroost, siis täna paneb suur osa inimesi oma «paketi» ise kokku, kasutades selleks veebirakendusi nagu Hotels.com, Airbnb, Orbitz, Uber ja teised. Traditsiooniliste poodide kõrvale on tekkinud e-poed, paberimajandus on liikunud internetti ning on näha, et sama trend kehtib ka panganduse kohta.  

Veel viis aastat tagasi oli tavapärane külastada pangakontorit ning asjaajamine vajas mahukat paberimajandust, täna mäletavad seda vaevu veel vähesed. Nii jäävad tõenäoliselt tulevikus ajalukku ka plastikust pangakaardid. Mobiilsest maksevahendist on räägitud maailmas ja ka Eestis juba üle kümne aasta, kuid senini on edukas lahendus jäänud kas mugavuse või turvalisuse taha. Jaanuari lõpus sai Bigbanki poolt turule toodud uus mobiilne krediitkaart ning see on kindlasti samm edasi, et iga viies inimene juba nelja aasta pärast mobiiliseadmega maksaks.

Bigbanki mobiilse krediitkaardi abil saab kanda vajaliku summa krediiti oma kontole kodupangas või maksta kauba eest siis, kui rahakotti pole kaasas. Mobiilse krediitkaardi puhul puuduvad plastikkaart ja krediitkaartidega tavapäraselt kaasnevad kulud. Puudub ka oht, et keegi saaks kaarti kopeerida.

Mobiilse krediitkaardi rakendus töötab nii, et inimene laeb selle esmalt Google Play’st või App Store’ist alla ning esitab mobiilse krediitkaardi taotluse. Positiivse otsuse korral tuleb sõlmida krediidileping, mida saab mobiil-ID abil teha kohe rakenduses või siis ID-kaardiga arvuti taga.

Kui mobiilne krediitkaart on aktiveeritud, siis on kasutajal potentsiaalne tagavararaha alati olemas, mida saab ka kohe kasutama hakata. Krediidilimiiti saab kasutusse võtta vajaminevate summade kaupa, nii et kasutaja kannab rakendusega soovitud summa oma kodupanga kontole, misjärel on võimalik tasuda vajalikud arved nii tavalise pangakaardiga kui ka internetist ülekandega. Lisaks saab mobiilse krediitkaardiga tasuda kaupade ja teenuste eest ka ainult telefoni kasutades Worapay makselahendusega liitunud kaupmeeste juures. Seega pole vaja muid maksevahendeid üldse kaasas kanda – skaneerid sisse kaupmehe näidatava QR-koodi ja kinnitad makse.

Intressi tuleb maksta ainult kasutusse võetud summalt ja kasutatud päevade eest ning sellele ei lisandu mitte ühtegi muud tasu.

Loodetavasti on Eesti esimene mobiilne krediitkaart aluseks mugavatele ja kiiretele mobiilimaksetele ning mobiilsete krediitkaartide kasutusvõimalused laienevad veelgi, et inimeste ostud igapäevaselt veelgi lihtsamaks ja sujuvamaks muuta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles