Endine raudteelane: suur segadus ja nõukogude aja hõng Balti jaamas (1)

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Balti jaama perroonide numeratsioon tekitab segadust ka kogenud rongisõitjates.
Balti jaama perroonide numeratsioon tekitab segadust ka kogenud rongisõitjates. Foto: Raivo Mihkelsoo

Reisijatel on Balti jaamas raske orienteeruda, sest platvormide numbrid on nähtavad ainult ühelt poolt ja numbrid ei ole loogilises järjekorras, kirjutab raudteeharidusega kodanik Raivo Mihkelsoo.

Ma saan aru, et NSVLi aegadel oli Moskva rongile minek platvormilt nr 1 väga tähtis, see oli ka seotud piletikassade lähedusega, aga kas nüüd peaks sellist prioriteeti järgima ja numbrid säilitama?

Neljandal  platvormil on sama posti küljes veel platvormi nr 1 teadetetahvel. Tõsi, selle taga on pisikene plekist tahvlikene suunanoolega kõrval asuvale teele.  Need ei tohiks olla kõrvuti paigutatud ühele ja samale postile, rööpapaar on ju ainult üks ja ulatub see kuni turuhooneni.

Foto: Raivo Mihkelsoo

Kui väljuda piletikassast perroonile, pole kusagilt võimalik vaadata, kuhu peaks tegelikult minema ja milliselt platvormilt minu rong väljub.  Võiks ju olla esimesel teel perrooni kaitsepiirdele paigaldatud platvormide asukohtade skeem koos platvormi  numbritega. Tõsi, selline elektroonne infotabloo on olemas Selveri poe sissekäigu juures. Piletikassad  ja ooteruum on avatud kella 7.00 kuni 21.30, aga rongid sisenevad ja väljuvad  Balti jaamast juba kella 5.35 kuni 23.30. Platvormi või siis teemärgistused või numbrid võiksid olla nähtavad igast suunast vaadatuna ja ka pimedas. Näiteks võiksid teeinfotahvlil olla valgustatud numbrid, kas või laternad numbritega.

Puudega vanainimene, nagu mina, peaks jalutama ja otsima pikki platvorme kõndides endale vajaliku ja õige, aga see selgub alles siis, kui oled jõudnud tee alguses oleva infotablooni, et oled ikkagi vales kohas. Siis tuleb kõmpida sinna, kus on su õige rongi asukoht. Vahel on rongide etteandmiseks jäetud vähem kui 15 minutit.

Numbreid on vaja ka noortele, kes tulevad rongile vahetult enne väljumist, otsivad  ümberistumiseks vajalikku rongi, soovivad saabuvale rongile vastu tulla või  rong väljub muudetud ajal või platvormilt. Ka neil on tegemist õige tee otsimisega.

Näiteks kui ma tahaksin sõita Viljandisse ja rong seisab kuuendal  teel, siis asudes platvormide nr 4 ja 5 alguses pole näha, kus asub see nr 6 tee.

Miks ei võiks olla ka infotabloo turuhoonele paigaldatud, kus oleks ära märgitud, milliselt teelt väljub või mis kell saabub milline rong? Selveri poes on selline ju olemas ja ei tohiks olla keeruline paigaldada teine samasugune hoonest välja.

Sellised ümberkorraldused ja lisaseadmed ei nõua palju raha, vaid ainult tahtmist ja Balti jaama omanikud peaksid olema huvitatud elanike paremast teenindamisest. Ei tohiks viidata eurorahade puudumisele. Kahjuks Elron ise muudatusi teha ei saa, nemad on teenindajad.

P.S Kahjuks tõesti Eesti Raudtee juhtkonnas pole raudteeharidusega inimesi ja seega sellised segadused Balti jaamas on paratamatud. Pöördusin juhtkonna poole samalaadse palvega täpselt aasta tagasi. Vastust pole saanud siiani, ehitati vaid piirdeaed nr 1 teele kaitseks, et kassast väljudes ei kukuks reisija rongiteele, suurendati ning renoveeriti ooteruum. Tänu neile selle eest kindlasti. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles