Tooted, mida ostetakse pühade ajal kõige rohkem

Kerli Kivistu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kohupiim on munadepühal üks populaarsemaid toiduaineid.
Kohupiim on munadepühal üks populaarsemaid toiduaineid. Foto: Aldo Luud / SL Õhtuleht

Selver ja Maxima avaldasid tooted, mis on pühade ajal nende jaeketis kõige populaarsemad.  

Lihavõtetega seotud populaarsed tooted on Selveris valged munad, kohupiim, rõõskkoor, sokolaadijänesed ja temaatilised küünlad.

Tavapärasest tunduvalt elavam ostlemine algas juba eile. «Munade müük on viimastel päevadel paarikordistunud ja valgeid mune ostetakse üle viie korra enam kui tavapäevadel,» sõnas Selveri kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid. Lisaks munadele ja munavärvidele ning -kleepsudele ostetakse Selveri Köögi pashat, aga ka kohupiima, koort, kreekapähkleid ja muid pasha koostisosi.

«Uue trendina on sel aastal on väga populaarne ka Ukraina ja Vene köögis populaarne lihavõttesai Kulitš,» märkis Erilaid. Ta lisas, et nagu ikka, siis ostetakse palju šokolaadijäneseid ja teisi šokolaadimaiuseid. «Kuna ees on pikk pühadenädalavahetus, siis loodetakse ikka sooja ning päikest ning hetkeilma trotsides ostetakse palju grilltooteid ja grillsütt,» sõnas ta. Uue trendina toob ta välja paljus kalatooteid, eriti hästi tundub minevat suitsuangerjal.

Tööstuskaupadest on hitid lihavõtteteemalised kaunistused, pehmed ja värvilised jänesed, kollased nõud - taldrikud, tassid, kausid, teematilised küünlad. Erilaiu sõnul ostetakse ka palju lilli ja potitaimi.

Lihavõtete eelsetel päevadel on Maxima Eesti kauplustes nõudlus pühadega seostatavate toodete – kohupiimatooted, kanamunad ja munavärvid – järele kasvanud kolmandiku, reedel ja laupäeval on oodata valgete kanamunade ja pashatortide mitmekümnekordset müügikasvu.

«Juba täna on märgatavalt kasvanud huvi pasha järele, ostetakse nii pasha valmistamiseks vajaminevat kohupiima kui ka valmistorte ja -kooke,» kommenteeris Maxima ostujuht Kristina Mustonen. Ta lisas, et see pühaderoog muutub Eesti peredes aasta aastalt populaarsemaks. «Tarbijad on ostnud kaks korda rohkem pashat ning pühapäevaks prognoosime müüdud pasha koguseks viis kuni kuus tonni,» märkis ta.

Ostjate lemmikuteks on traditsioonilised pere toidulauale sobivad pashatordid, kuid üha enam ostetakse ka erinevaid minipashasid ning ka spetsiaalsed lihavõttemuffinid.

Kristina Mustoneni sõnul on teisteks menukaupadeks suure reede ja ülestõusmispühade ajal traditsiooniliselt valged kanamunad ja munavärvid. «Sel nädalal on nii värvide kui kanamunade müük tõusnud juba kolmandiku ning reedel ja laupäeval kasvab nende toodete tarbimine veel mitmekümnekordselt, ulatudes munade puhul kokku umbes kahe miljonini,» märkis Maxima Eesti ostudirektor.

Mustonen lisas, et väga populaarsed on pühade ajal erinevad kodukaunistamiseks mõeldud kaubad, nagu näiteks dekoratiivmunad, temaatiliste kaunistustega salvrätid ja laudlinad.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles