Roolimobiilikute tõttu toimub ligi kaks liiklusõnnetust päevas

Kerli Kivistu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Elmo Riig / Sakala

Selgus, et roolimobiilikud on liikluses sama ohtlikud kui roolijoodikud. Kui inimene räägib sõidu ajal mobiiltelefoniga, siis muutub tema tajuvõime nii nõrgaks nagu ta oleks joonud kaks või kolm klaasi veini.

«99 protsenti juhtidest vastab autoroolis kõnedele, kuid 71 protsenti roolikeerajatest kasutavad autoroolis mobiiltelefoni lisaks helistamisele ka pildistamiseks, tekstisõnumite saatmiseks või sotsiaalmeedias postituste lugemiseks,» rääkis Maanteeameti ennetustöö osakonna juhataja Monika Heinrand. Ta märkis, et probleemi tõsidusele viitab ka asjaolu, et juhtimise ajal telefoniga tegelemise tõttu juhtub Eestis keskmiselt üle kahe liiklusõnnetuse päevas.

Liiklusseaduse kohaselt on keelatud tegeleda autoroolis toimingutega, mis võivad segada juhtimist või liiklusolude tajumist. Heinrand toob välja, et tegelik kõrvaliste tegevuste tõttu toimunud õnnetuste arv võib olla veelgi suurem, sest tavaliste plekimõlkimiste korral on pigem erand, et juht tunnistab õnnetuse põhjusena mobiiliga rääkimist.

«Lisaks on andmete kogumine mobiiltelefonide rollist liiklusõnnetustes kõikjal maailmas vähe levinud, seda ei tehta kuigi süstemaatiliselt ning sellekohaseid hinnanguid on antud vähesel määral,» lausus Heinrand.

Sõiduki juhtimine vajab juhi 100 protsendilist tähelepanu igal ajahetkel, mil sõiduk on aktiivselt liikluses. Kirjutades autoroolis SMS-i on inimese pilk järjest teelt eemal keskmiselt neli sekundit. Sõiduk läbib selle ajaga 90 kilomeetrit tunnis kiirusel «autopiloodil» umbes 100 meetrit, asulakiirusel 50 kilomeetrit tunnis ligi 60 meetrit.

Eelmisel aastal Maanteeameti tellitud küsitlusuuringust selgub, et inimestel on surve olla alati kättesaadav ning see tekitab roolis halba emotsiooni, kui jätta kõnele vastamata. «Teades, et lähedane või töökaaslane on roolis, tasub enne helistamist mõelda, kas see kõne on vältimatult vajalik,» paneb Heinrand südamele.

Täna algab Maanteeameti ennetuskampaania «Kui juhid, siis juhi», mille eesmärk on liiklejatele teadvustada, kui ohtlikud on kõrvalised tegevused autoroolis. Koostöös Politsei- ja Piirivalveametiga toimub 5. aprillil aktsioon «Mobiilivaba päev».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles