Vaata, millised on reisijate õigused seoses Aviesi tegevuse peatumisega

Maria Joost
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lennuamet peatas Aviesi tegevuse pooleks aastaks
Lennuamet peatas Aviesi tegevuse pooleks aastaks Foto: Sander Ilvest

AS Aviesi lennuettevõtja sertifikaat on peatatud pooleks aastaks, lennuettevõtjal ei ole lubatud lende teostada ning tulevikus toimuma pidanud lennud tühistatakse.
 

Lendude tühistamisel kehtivad reisijatele Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusest nr 261/2004 tulenevad lennureisija õigused. Ennekõike tuleb lennufirmal pakkuda reisijale valikut alternatiivse teekonna või piletiraha tagastuse vahel. Arvestades, et mitmetel lennuliinidel on Avies ainuke lennuteenuse pakkuja, siis alternatiivse teekonna pakkumine on piiratud. Samas võib reisijaile pakkuda alternatiivi muu transpordivahendiga, näiteks praami ja bussiga, kui see on ajaliselt ja majanduslikult mõistlik ning reisija on sellega nõus. Kui alternatiivset teekonda ei pakuta või reisija sellega ei nõustu, on tal õigus piletiraha tagasi saada.  

Kui reisija ostis lennupiletid Aviesilt otse, tuleb piletiraha tagastamise nõue esitada lennufirmale. Kui reisija ostis lennupileti reisibüroo vahendusel, tuleb piletiraha tagastamise nõue (kuid mitte hüvitise nõue) esitada reisibüroole.

Kui pileti eest tasuti krediitkaardiga, siis võib pöörduda kaardi väljastanud panga poole. Krediitkaartidega kaasneb tingimusteta raha tagastamise lubadus juhuks, kui makstud kaup jääb saamata ja teenus jääb osutamata.

Kui reisijal on kindlustusfirmaga sõlmitud reisikindlustus, siis tasub vaadata üle oma lepingus kokkulepitud tingimused ja pöörduda kindlustusandja poole.

Lisaks võib reisijatel olla õigus hüvitisele summas 250 eurot juhul, kui lennu tühistamisest on teavitatud vähem kui 14 päeva enne kavandatud väljumisaega ning kui alternatiivse teekonna (kui pakuti) saabumis- ja väljumisajad ei ole sarnased algselt planeeritud lennu saabumis- ja väljumisajale. Hüvitise nõudega tuleb pöörduda otse lennuvedaja poole.

Lennuvedaja ei pea maksma hüvitist juhul, kui ta suudab tõendada, et tühistamise põhjustasid erakorralised asjaolud. Kuivõrd lennuettevõtja sertifikaadi tingimuste täitmine on täielikult lennuettevõtja kontrolli all, siis tarbijakaitseameti hinnangul ei ole antud juhul tegemist erakorraliste asjaoludega.

Määrusest tuleneva hoolitsuse (toitlustus, majutus, transport lennujaama ja majutuskoha vahel jne) nõudmine ja pakkumine tuleb kõne alla üksnes juhul, kui lennu tühistamisest teavitatakse lühiajaliselt enne lendu.

Kui tarbija esitab Aviesele avalduse raha tagasi saamiseks ja ettevõtja sellele ei reageeri, soovitab tarbijakaitseamet avalduse ajakriitilisust arvestades reisijal esitada maksekäsu kiirmenetluse avaldus või pöörduda hagiavaldusega kohtusse. Maksekäsu kiirmenetluse kohta saab täiendavat informatsiooni, sh riigilõivu suuruse jmt kohta järgneva veebilingi kaudu: http://www.juristaitab.ee/et/mida-teha-kui-pean-kohtusse-poorduma/maksekasu-kiirmenetlus.

Juhul, kui ettevõtja teatab maksejõuetusest ning esitab pankrotiavalduse, tuleb reisijail oma nõue esitada vastavale pankrotihaldurile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles