Swedbank võimaldas ligipääsu teise isiku kontodele

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swedbank.
Swedbank. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Swedbanki klient Ago Kikas hakkas kahtlema selle panga turvalisuses pärast seda, kui sai koos paroolikaardiga Tartu Lõunakeskuse kontorist teise isiku kasutajatunnuse ja ligipääsu tema kontodele. Pank selgitab seda inimliku eksimusega.


«Uue paroolikaardiga sisse logides selgus, et mulle on antud teise inimese kasutajatunnus ja loo tipuks ka täielik ligipääs selle inimese kahe ettevõtte kontodele,» rääkis Kikas.

Esimese asjana võttis ta internetipangast, kuhu kenasti ligi pääses, selle isiku kontaktandmed ja teatas talle telefonitsi, et selline eksitus on juhtunud, ja asi sai korda.

Samas arvab mees, et selline «prohmakas» panga poolt pole mitte kuidagi aktsepteeritav, kuna hea tahtmise korral võib see klient, kelle kontole võõral ligipääs tekkib, väga suure kahju osaliseks saada.

«Arvestades seda, et meie pangandussüsteem nöörib inimest nii kuidas oskab, ei tohiks selliseid jamasid ette tulla,» võttis pahane klient juhtunu kokku.

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask teatas pärast seda, kui oli juhtumit uurinud, et tegemist oli inimliku veaga, kus teller eksis andmete sisestamisel. Peale seda, kui teller sai oma veast samal päeval teada, võttis ta ühendust nii Ago Kikasega kui ka teise poolega, vabandas ning parandas tehtud vea.

«Täna suhtleb mõlema osapoolega ka meie lõuna regiooni juhtkonna liige ning selgitab juhtunut. Panga poolt täname ausat klienti Ago Kikast, kes antud olukorras käitus igati korrektselt ning andis meile eksimusest kohe märku,» lausus pressiesindaja.

Ta lisas, et kui keegi peaks sarnast või ükskõik millist teist eksimust märkama, siis on kõige õigem teguviis teavitada sellest kohe panka, kes siis võtab ise ühendust teise poolega ja ajab asja korda. Kui taolise eksimuse käigus peaks klient kannatama mingit kahju, siis kompenseerib pank selle talle.

Taustaks märkis Siilivask, et pangakontorite töötajail on viimasel ajal väga suur koormus ja mõnel pool on järjekorrad rahavahetajate tõttu veninud üle tunni pikaks. Näiteks on neljandas kvartalis Swedbanki kontoreid külastanud juba üle 1,5 miljoni inimese, mis on tavalise ajaga võrreldes kaks korda enam. Tartu Lõunakeskuse kontor, kus eksimus aset leidis, on üks enimkülastatavaid.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles