Veel üks võimalus, kuidas petturist kauplejalt oma raha tagasi saada

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aina rohkem ostetakse asju veebipoodidest.
Aina rohkem ostetakse asju veebipoodidest. Foto: SCANPIX

Kui veebipoest tellitud kaup ei jõua lubatud ajal ostjani, kaupmees viivitab või jätab saamata jäänud kauba või teenuse eest kliendile raha tagastamata, võib pöörduda panga poole ja tehtud kaardimakse vaidlustada.

Tehnoloogiaettevõtte EveryPay kaardimaksete ekspert Lauri Teder soovitab enne e-poodides ostlemist veenduda, et see oleks usaldusväärne ning uurida ka teiste klientide kogemusi. Samuti tasub välja selgitada, kas poel on olemas info ettevõtte nime, asukoha ja kontaktide kohta, kas ettevõte kasutab oma lehel turvasertifikaati ning milliseid maksetingimusi ja –võimalusi pakutakse.

«Kaardimakse võimalus on tarbija vaatepunktist väga oluline – esiteks on see mugav ja turvaline ning teiseks võimaldab valesti makstud summa, saamata jäänud toodete või nõuetele mittevastava kauba saamisel raha lihtsamini tagasi küsida,» kirjeldas Teder. Näiteks juhtudel, kui tarbija on pöördunud murega kaupmehe poole, kuid kaupleja keeldub koostööst või temaga kontakteerumine on raske, siis on võimalik tehing pangas vaidlustada. Probleemide tekkimisel ja tõendatud tagasinõude korral saab pank tehingu tühistada ning klient saab makstud raha tagasi.

Teder soovitab kõigil internetiostlejatel probleemide vältimiseks enne ostu sooritamist uurida kaupmehe tausta, teisi kasutajakogemusi, ettevõtte kontaktide olemasolu, tagasinõuete rahuldamise praktikat ning aru saada, millised on maksetingimused ja –meetodid. «Mujal maailmas tavapärane, kuid meil veel mitte nii laialt levinud e-kaupmehe üks usaldusväärsuse näitaja on kaardimakse võimaldamine e-poes,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles