Ostuketid võtavad mõõtu samaaegsete sooduskampaaniatega

Tallinna Kaubamajas algas esmaspäeval traditsiooniline Osturalli.

FOTO: Liis Treimann

Tänavu on kaks suurt soodusmüügikampaaniat - Osturalli Kaubamajas ning Hullud Päevad Stockmannis - sattunud samale nädalale, mis suurendab kahe kaupleja vahelist konkurentsi.

Stockmann AS turundusjuhi Mari Villemi sõnul on Hullude Päevade kevadkampaaniat korraldatud aprillikuus juba alates 1986. aastast, mil kampaania toimus esimest korda Soomes Turu kaubamajas.

Eestis toimusid esimesed Hullud Päevad 1997.aasta sügisel. Mullu kevadel toimus kampaania 8.-12.aprillil, 2014. aastal 9.-13. aprillil.

«Nii kevad- kui sügishooaegade alguses on kaubanduses väga aktiivsed kampaaniaperioodid, kuna hooaegade vahetumisega muutuvad ka klientide vajadused ning sellele reageerimine on müüjate poolt loogiline käik,» ütles Villem. Ta nentis, et iga aastaga on Eesti turul näha üha enam suuremahulisi allahindluskampaaniaid just neil aegadel ja see on kindlasti märk ka üldise konkurentsi tihenemisest.

Villem sõnas, et kampaaniate toimumisaegu planeeritakse ette väga pikalt ja lähtudes ettevötte strateegilistest eesmärkidest. «Mida rohkem on kampaaniate korraldajaid, seda suurem tõenäosus on ka toimumisaegade kattumiseks.»

Ka Kaubamaja ASi tegevdirektor Erkki Lauguse sõnul satuvad aeg-ajalt sooduskampaaniad samale perioodile, kuid see on pigem juhus, mitte teadlik otsus. «Sel korral startisime samal nädalal kui eelmiselgi aastal ning juba teist aastat järjest korraldame Osturallit esmaspäevast pühapäevani,» rääkis ta.

Selles otsuses tugineti suuresti klientide soovile Osturallist rohkem osa saada. «Pikem periood annab võimaluse pakkuda ka enam kaupa, nii on sel aastal näiteks Osturalli e-poes 1000 toodet mullusest rohkem,» lisas Laugus.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles