Vargaks tembeldamine rikkus abielupaari tuju tükiks ajaks

Kuigi läbiotsimine võib inimesele ebameeldiv olla, teevad turvamehed vaid oma tööd.

FOTO: Panther Media/Scanpix

Pärast Selveri külastust turvakontrolli palutud abielupaar väljus turvaruumist häbitunde ja frustratsiooniga, kuna nende väitel püüti neid ülipüüdlikult varguses süüdistada, kuid mitmete läbiotsimiste järel see fakt kinnitust ei saanud.

Koos abikaasaga 16. aprilli õhtul Torupilli Selverit külastanud Priit kirjeldas ebameeldivat kokkupuudet sealse turvafirma Viking Securityga. Mehe sõnul tegid nad oste Selveri 2. korrusel kosmeetika jm igapäevatarvete osakonnas ning kui valikud tehtud, siirdusid 1. korrusele kassasse kauba eest maksma.

«Kõik oli normaalne, kuni kassast lahkusime. Turvatöötaja pidas meid kinni ja palus turvaruumi täiendavasse kontrolli – olevat tehniline küsimus, mis vajab kontrollimist,» sõnas Priit. Paar näitas ostutšeki koos kaubaga ette, mille järel paluti näidata ka koti sisu ja taskud. Mehe väitel öeldi selgesõnaliselt, et nad on midagi omastanud, mida valvekeskuses olev operaator oli kaameratest näinud.

«Operaator linna teises otsas kaamerate taga tuvastas kahtlase tegevuse ja väitis sihikindlalt, et me oleme midagi meigitarvete osakonnast kõrvale pannud,» rääkis mees. Neid kontrolliti veel kolm korda, kuid ei leitud midagi varastatut. Mehe väitel oli turvatöötajate olekust näha nende kindel veendumus, et tegu on varastega ning nad ei soovitud sugugi kaaluda varianti, et on ise eksinud.

«Kui skandaal juba väga suureks paisus – abikaasa hüsteeritses ja nuttis ohjeldamatult –, hakkas Selveri turvatöötaja lõpuks uurima oma kaamerate pilte, mis olevat operaatori omadest palju detailsemad. Paralleelselt käis vestlus keskusega, kus keskuse operaator jätkas sihikindlalt meie süüdistamist varguses, Selveri kaamerad seda aga ei kinnitanud,» kirjeldas Priit.

Mees tunnistas, et kuigi nad saavad aru turvakontrollide vajalikkusest, jäi neile siiski suhu kibe maik, kuna neile tundus, et neis püüti ülipüüdlikult näha kurjategijaid. Turvatöötajad ei olevat tahtnud kuidagi uskuda, et paaril tõesti midagi üleliigset ei ole. Kui see fakt lõpuks kinnitust sai, püüdsid turvatöötajad Priidu sõnul hakata süüd ajama operaatori kaela. Oma kaamerapilte hakati uurima aga mitme tulutu läbiotsimise järel.

«Turvaruumist lahkusime alles pärast kaupluse sulgemist, kuna keeldusime sellest häbiruumist avalikult inimeste keskele astumast. Jätsime meelega maha oma ostud ja Partnerkaardi,» väljendas Priit oma solvumist ebameeldiva käitumise järel.

Viking Security tegevjuht Tannar Tiitsar tõdes, et isegi kui väga tahta, ei ole võimalik sada protsenti välistada olukordi, mil aus klient võib sattuda turvakontrolli, mistõttu on kliendil täielik õigus olla pahane ja nördinud.

«Tahame tööd teha eksimatult, aga igaühel võib mõnikord ette tulla vigu, nii ka seekord juhtus. Videovalvekeskuse turvatöötaja arvas, et ühe toote eest ei ole tasutud ja palus kaupluse turvatöötajatel kontrollida. Videosalvestuse ja turvatöötajate seletuste põhjal võib öelda, et suheldi ja tegutseti korrektselt, mis aga ei vähenda kliendi jaoks olukorra ebameeldivust,» sõnas Tiitsar.

Nii videosalvestuste vaatamine, asjade läbivaatus kui ka suhtlus kliendiga toimusid Tiitsari kinnitusel samaaegselt, eesmärgiks olukord kiirelt lahendada. «Kõik tegevused nii turvaruumis kui müügisaalis on videovalvest kontrollitavad – kliendi viidatud varjatud ja pahatahtlik tegevus ei ole võimalik,» ütles ta.

Tiitsar kinnitas, et turvatöötajad ei tegutsenud pahatahtlikult ning lisas, et kannatanud kliendiga suheldakse otse edasi, püüdes jõuda positiivse lahenduseni.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles